וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזון תפעולי בוואלה! - לראשונה מאז הקמתה

גולן פרידנפלד

6.8.2003 / 10:02

הרווח התפעולי הסתכם ב-12 אלף שקל לעומת הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל; ההכנסות צמחו ב-33% לעומת הרבעון המקביל וב-40% לעומת הרבעון הקודם; וואלה! מציגה איזון גם בשורה התחתונה

חברת וואלה! שבשליטת קבוצת "הארץ" ובזק הצליחה סוף סוף להגיע לאיזון תפעולי ברבעון השני של השנה. החברה מדווחת היום על רווח תפעולי זניח של 12 אלף שקל לעומת הפסד תפעולי של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל והפסד תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון הקודם. גם בשורה התחתונה השיגה וואלה! איזון לאחר שהציגה הפסד נקי של 8,000 שקל בלבד לעומת הפסד נקי של 4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ו-1.7 מיליון שקל ברבעון הקודם.

גם בשיעור הרווח הגולמי של החברה נרשמה מגמת שיפור ברבעון השני של השנה: החברה הציגה שיעור רווח גולמי של 57.4% לעומת שיעור רווח גולמי של 41% ברבעון המקביל ו-39.3% ברבעון הקודם.

השורה העליונה של וואלה! גם היא מבשרת טובות: החברה סיימה את הרבעון השני עם מחזור הכנסות של 8 מיליון שקל, המהווה גידול של 33% לעומת הרבעון המקביל וגידול של 40% לעומת הרבעון הקודם, בו הסתכמו הכנסותיה של החברה ב-5.7 מיליון שקל בלבד.

בוואלה! ציינו כי הרבעון השני של השנה נרשמה התעוררות בשוק הפרסום באינטרנט הנובעת בעיקר מהחלטתם של מפרסמים משמעותיים לצאת במהלכים שיווקיים ופרסומיים עם תום המלחמה בעיראק והתבהרות המצב הבטחוני. כתוצאה מכך, הכנסות החברה מפרסום עלו במהלך הרבעון השני אך בוואלה! נזהרים ומציינים בדו"חות כי בשלב זה לא ניתן להעריך האם מדובר במגמה או בהתאוששות זמנית.

בוואלה! לא מסתפקים באזהרה אחת לגבי הדו"חות הכספיים המפורסמים ומוסיפים אזהרה נוספת: "מאחר והאינדיקטורים הכלכליים במשק אינם מסמנים תוואי של שיפור ועדיין שורר מיתון ברוב ענפי המשק ומאחר והחברה מושפעת מהסביבה העסקית - יש לנקוט במשנה זהירות בניתוח השיפור בתוצאות הרבעון השני".

מנכ"ל החברה אילן ישראלי מצנן אף הוא את ההתלהבות מהדו"ח של וואלה! אך נותר אופטימי לגבי הרבעון הבא: אסור לנו להיכנס לאופוריה בעקבות הדו"ח של הרבעון השני - זוהי רק התחלת הדרך מבחינתנו. עם זאת, ברור כי השגת יעד של איזון תפעולי היא חשובה עבור החברה והרבעון השלישי בינתיים שומר על המומנטום החיובישנרשם ברבעון שני.

ישראלי מציין כי השיפור ברווח הגולמי של החברה הושג באמצעות הגדלת שורת ההכנסות מבלי לשנות כמעט את שורת ההוצאות של החברה. בנוסף, מציין ישראלי כי אחת המטרות של וואלה! היתה לחתום על הסכמים ארוכי טווח עם גופים גדולים על מנת לספק לחברה זרם הכנסות קבוע לאורך מספר שנים.

דוגמה לכך הוא ההסכם שנחתם עם חברת קוקה קולה לפיו לקחה קוקה קולה חסות על וואלה! רדיו והפכה אותו לאתר הרשמי שלה. במסגרת הההסכם, פותחה מערכת סחר אלקטרוני בפקקים על ידי וואלה שופס המהווה את פלטפורמת הפעילות המרכזית למבצע הקיץ הנוכחי של קוקה קולה.

תזרים המזומנים של וואלה! ברבעון השני מבשר אף הוא על שינוי כיוון חיובי מבחינתה של החברה אם כי כאן עדיין לא הצליחה החברה לעבור לתזרים חיובי: תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי והסתכם בכ-600 אלף שקל, לעומת תזרים שלילי של 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה התסכם התזרים השלילי של וואלה ב-1.7 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 4.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שורת ההון העצמי בדו"ח החברה מצביעה על גירעון בהון בהיקף של כ-7 מיליון שקל אך הלוואת הבעלים של קבוצת "הארץ" ובזק בהיקף של 14.8 מיליון שקל מעבירה את החברה להון עצמי חיובי בפועל.


** קבוצת TheMarker היא חלק מקבוצת הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully