וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון בקרנות הפנסיות של 100 החברות הגדולות בבריטניה הוכפל בשנה החולפת ל-90 מיליארד דולר

דפנה מאור

6.8.2003 / 10:17

בריטיש איירווייס, BT ורולס רויס הן החברות הנמצאות בסיכון פיננסי גבוה עקב גירעון גדול; מנהלי הקרנות העלו תחזיות התשואות



הגירעון בקרנות הפנסיה של 100 החברות הגדולות בבריטניה הוכפל בשנה החולפת ל-90 מיליארד דולר, כך עולה מסקר שנתי שערכה חברת ליין קלארק אנד פיקוק. לפחות שבע חברות מחזיקות בגירעון שמסכן את יציבותן הפיננסית.



חברות מסוימות בבריטניה מנהלות גירעון פנסיה הגדול משווי השוק שלהן, לאחר שהקרנות הפסידו נתח גדול משוויין בשל השקעה בשוקי המניות הנופלים. החברות הנמצאות בסיכון הגבוה ביותר הן בריטיש טלקום (BT), רולס רויס, בריטיש איירווייס, אינוונסיס וחברת הביטוח רויאל אנד סאן אליאנס.



בעיית הגירעון האקטוארי נעוצה בנפילה של שלוש שנים רצופות בשוק המניות, שכירסמה בערכן של השקעות הקרנות. הבעיה אינה מוגבלת לבריטניה, וקיימת גם בארה"ב ובישראל. ההפרשות לקרנות הפנסיה היו נמוכות מהדרוש בשל הנחות אופטימיות מדי של מנהלי הקרנות, ובשל כך נוצרו גירעונות. חברות גדולות כמו IBM ו-BP כיסו את הגירעונות או חלקם על ידי שימוש בקופת המזומנים שלהן, על חשבון הרווח הנקי. אולם חברות רבות אינן בעלות הממון הנדרש.



בבריטניה, 32% מהמנהלים שהשתתפו בסקר, צופים כי התאוששות בשוק המניות תסייע לסגירת הגירעונות, והעלו בהתאם לכך את תחזית התשואה השנתית ל-8.5% לעומת 7.5% בשנה שעברה. לצורך סגירת גירעונות הפנסיה נדרשת עלייה של 40% במדד FTSE עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully