וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים: הפחתת דירוג הבנקים מבטאת שינוי בתדמיתו של המשק הישראלי בעיני המשקיעים הגלובליים

אמיר טייג

6.8.2003 / 11:03

יואב להמן בסקירתו השנתית: "חזרתו של המשק הישראלי לתוואי של צמיחה, לצד חיזוק איתנות המערכת הבנקאית הישראלית, עשויים להביא לשיפור הדירוג של הבנקים הישראלים"



"הורדת דירוג האשראי של הבנקים מבטאת את הסיכון הגובר שגורמים בין לאומיים מייחסים למשק הישראלי, על רקע המצב הכלכלי והגיאו-הפוליטי הקשה, וחששות כי בטווח הקצר לא צפוי בו שיפור", כך כותב המפקח על הבנקים, יואב להמן בסקירתו השנתית.



עוד כותב המפקח כי במהלך השנתיים האחרונות נפגע דירוג האשראי של הבנקים הישראליים על ידי חברות הדירוג הבינלאומיות. להערכת המפקח על הבנקים התפתחות זו מבטאת שינוי בתדמיתו של המשק הישראלי ובפרט של המערכת הבנקאות המקומית בכלל בעיני המשקיעים הגלובליים.



"חזרתו של המשק הישראלי לתוואי של צמיחה, לצד חיזוק איתנותה של המערכת הבנקאית הישראלית, עשויים להביא לשיפור הדירוג של הבנקים הישראלים", כך מוסיף המפקח בקטע מתוך סקירתו המתייחס לסוגיית דירוג האשראי הבינלאומי של הבנקים.



בפיקוח על הבנקים מבהירים את עמדתם לגבי הדירוג הבינלאומי ואומרים כי "הדירוג הוא אמצעי חיוני לפיתוחם של השווקים הפיננסיים, שכן חברות הדירוג נהנות מגישה למידע שאינו זמין למשקיעים. בפיקוח מדגישים כי בשנים האחרונות במיוחד לאחר משפר המטבע במדינות מזרח אסיה, עלה ערכו של תחום דירוג האשראי בכלל ודירוג יציבותם של מוסדות פיננסיים, בפרט, כך שכיום מיחסים המשקיעים הגלובליים חשיבות רבה לדעתן של חברות הדירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully