וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצה בקצב הפיטורים בתעשייה - בחודשים אפריל - מאי 2003 פוטרו כ-1,750 עובדים

עינב בן יהודה

6.8.2003 / 11:09

בחודשים אלו ירד מספר המועסקים בתעשייה ב-0.5%, לעומת ירידה של 0.2% ברבעון הראשון של השנה וירידה של 0.3% ברבעון האחרון של ‏2003



בחודשים אפריל - מאי 2003 חלה האצה בקצב פיטורי העובדים בתעשייה ופוטרו כ-1,750 מועסקים, כ-0.5%, כך עולה מהניתוח החודשי של התאחדות התעשיינים. לדברי נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, האצה בפיטורי עובדים הגיעה לאחר ירידות מתונות יחסית במספר העובדים בתעשייה ברבעון הראשון של השנה, וברבעון האחרון של 2002 - 0.2% ו-0.3% בהתאמה.



הפיטורים איפיינו את מרבית קבוצות הענפים למעט ענפי הטכנולוגיה העילית (ענפי הרכיבים האלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח, ציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה) אשר הגדילו במקצת את מצבת העובדים ב-0.2%.



עוד עולה מהנתונים כי נרשמה ירידה של 1% בתפוקת התעשייה באפריל - מאי. בחודשים אפריל-מאי 2003 נרשמה נסיגה של 5.5% בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, (ענפי הכימיקלים, וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי).



נסיגה של 1% נרשמה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת) ונסיגה מתונה של 0.3% בתפוקת ענפי הטכנולוגיה העילית. במקביל, נרשמה בתקופה זו יציבות בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, (מזון משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים).



עוד עולה מנתוני התאחדות התעשיינים כי נרשמה האצה מחודשת בקצב ירידת שעות העבודה בתעשייה - ירידה של 1.1%. שמיר ציינה כי ההאצה המחודשת בקצב ירידת שעות העבודה בתעשייה בחודשים האחרונים, באה לאחר צמצום של 0.5% לרבעון ברבעון הראשון של השנה וברבעון האחרון אשתקד. במקביל הואץ קצב הירידה בשעות העבודה למועסק, ונרשמה ירידה של 0.6%, לאחר ירידה מתונה יחסית של 0.2% לרבעון ברבעון הראשון של השנה וברבעון האחרון של 2002.



עוד עולה מהנתונים כי בחודשים אפריל מאי נרשמה יציבות בפריון העבודה בתעשייה (תוצר לשעת עבודה). יציבות זו, אומרת שמיר, נרשמה לאחר עלייה של 0.5% בפריון ברבעון הראשון של השנה ושל 0.8% ברבעון האחרון אשתקד ומשקפת את הירידה החדה בפריון ענפי הטכנולוגיות המעורבת עילית, ירידה של 0.4%, לצד עלייה בפריון יתר קבוצות הענפים - 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully