וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת המסחר: השימוש במחסומי דרכים לצורך גביית חובות מס - פסול

כתב וואלה! עסקים

6.8.2003 / 12:32

נשיא איגוד לשכות המסחר: דרך זו תוקפת את אלה המשלמים את מיסיהם כחוק, מטרידה אותם ללא צורך; תוקף את רשות השידור שמעכבת כלי רכב לחייבים באגרה

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, פנה היום לממונה על הכנסות המדינה, לנציבת מס הכנסה ולמנהל אגף המכס והמע"מ בבקשה לחדול מלעשות שימוש במחסומי דרכים לצורך גביית חובות מס.

לין, אשר במסגרת תפקידיו בעבר שימש גם כממונה על הכנסות המדינה ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת, ציין כי דרך זו הינה פסולה מעיקרה. זאת מאחר והיא תוקפת את אלה המשלמים את מיסיהם כחוק, מטרידה אותם ללא צורך ויוצרת מרירות אזרחית רבה, בקרב משלמי המסים.

"לשיא הגיחוך הגענו כשאף רשות השידור, במקום למצות דרכי גביה מקובלות, מרשה לעצמה לטרטר את כל הציבור ולעכב כלי רכב בנושא כה פחות ערך. אם הרשויות רוצות לממש עיקולים על כלי רכב, עליהן לעשות זאת ישירות כלפי מעלימי מס ידועים ובאופן ספציפי וממוקד. חופש התנועה מוכר בישראל כאחד מזכויות היסוד ואין להגבילו, אלא אם כן הדבר נעשה משיקולים של בטחון". לין מדגיש כי רשויות המס אינן יכולות לשים את שיקולי הנוחות המנהלית שלהם מעל לזכויות היסוד של הציבור.

לין: "זוהי השיטה מפוקפקת ביותר. אי אפשר להעמיד את כל הציבור כמי שנחשד בביצוע עבירות מס. לאחר שעברו בכנסת חוקי יסוד כבוד האדם, אין ספק שהשיטה נוגדת את עיקרי התפיסה של שיטתנו הדמוקרטית".

דובר רשות השידור, אורן הלמן, מסר בתגובה: "אגרת הטלוויזיה נגבית בהתאם לחוק ולפקודת המסים-גבייה, שקובע כי הרשות רשאית לעקל לבעל חוב שלא שילם כל נכס ששיך לו, לרבות חשבונות בנק, משכורת ורכב.

"במהלך השנה, רשות השידור הפצירה בחייבים לשלם את חובם, הציעה דרכי תשלום נוחות וגמישות והתריעה שתנקוט באמצעים כלפי מי שינסה להשתמט מתשלום האגרה.

"הרשות מילאה אחר הוראות החוק ונהגה בהגינות כלפי החייבים. מי שבחר להשתמט מתשלום האגרה צריך לקחת בחשבון שהוא מפר חוק וצפוי לנקיטת צעדים למימוש החוק. בכוונת הרשות לעבות את הצעדים הללו, כולל עיקולי רכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully