וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היענות פושרת להנפקת אג"ח ממשלתיות ב-24 מיליארד דולר בארה"ב

דפנה מאור

6.8.2003 / 13:22

סך ההנפקה השבוע 60 מיליארד דולר; ההנפקה אמש היתה של אג"ח לשלוש שנים - היום ומחר יימכרו אגרות לחמש ועשר שנים; התשואות לעשר שנים סמוך לשיא שנתי

הנפקת אג"ח לשלוש שנים של ממשלת ארה"ב, בהיקף של 24 מיליארד דולר, משכה אתמול תגובות פושרות, עם חיתום יתר (bid -to-cover) של 1.32 לעומת 1.96 בהנפקה קודמת במאי. ההנפקה אתמול היא חלק ראשון בסדרה של שלוש הנפקות אג"ח בשווי של 60 מיליארד דולר שמתכנן הממשל לבצע השבוע.

סוחרי האג"ח הראשיים, הפועלים ישירות מול הבנק הפדרלי ומבצעים מעין חיתום לאג"ח שמנפיק האוצר, נאלצו לספוג את ההיצע במלואו כמעט בשל חוסר עניין של המשקיעים. לפי הערכות היה גם חלקם של המשקיעים הזרים קטן. האג"ח הונפקו עם קופון של 2.42%, ב-0.04% יותר ממה שרשמו בשוק האפור לפני פתיחת המכרז. היום תנפיק ממשלת ארה"ב אג"ח לחמש שנים בשווי 18 מיליארד דולר, ומחר תנפיק אג"ח לעשר שנים בשווי דומה.

במהלך המסחר אמש נרשמה ירידה חדה עם פתיחת המכרז על האג"ח החדשות בשעה אחת אחה"צ לפי שעון ניו יורק. התשואות על האג"ח לחמש שנים עלו ב-0.145 נקודות ל-3.28%, קרוב לשיא של שנה. התשואות על האג"ח לעשר שנים עלו ל-4.44%, נמוך רק מתשואה של 4.47% שנרשמה ביום חמישי שעבר.

לחולשתן של האג"ח תורם גורם נוסף מלבד ההיצעים הכבדים: נתונים כלכליים מצטברים מראים כי כלכלת ארה"ב נמצאת בראשיתה של מגמת התאוששות. במקרה זה גדלות הציפיות לעלייה בריבית בטווח הבינוני-ארוך, והאג"ח לתקופות אלו רושמות עלייה בתשואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully