וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור כימיקלים מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת מפעל בפולין ב-12-15 מיליון יורו

אילן מוסנאים

6.8.2003 / 13:22

כך נודע ל-TheMarker; מדובר במפעל לייצור יריעות פוליפרופילן עם כושר ייצור של כ-10,000 טון בשנה; אקסלנס: "הרכישה תסייע לחדירה של דור לשוק המזרח אירופי"



חברת דור כימיקלים מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת מפעל לייצור יריעות פוליפרופילן בפולין. כך נודע ל-TheMarker. המדובר במפעל בעל כושר ייצור שנתי של כ-10 אלף טון לשנה, ודור אמורה לשלם עבור הרכישה סכום של 12-15 מיליון יורו לחברת אורלן, בעלת השליטה במפעל.



הרכישה, כאשר תצא אל הפועל, תהווה נדבך נוסף באסטרטגיית ההתרחבות של דור כימיקלים בעולם. באחרונה פורסם כי החברה בוחנת גם רכישה של מפעל לייצור יריעות פוליאתילן באחת מארצות דרום מזרח אסיה - דרום קוריאה, מלזיה או הפיליפינים.



יו"ר דור כימיקלים, צביקה מור, אישר את הידיעה ומסר כי מדובר במפעל בסדר גודל דומה למפעל החברה בכרמיאל מבחינת המוצרים ומתקני הייצור. הוא אמר כי החברה מעריכה שבאמצעות ניהול נכון וניצול הסינרגיות של המפעל לפעילות דור פילם אינטרנשיונל, היא תוכל לשפר אותו מבחינת כושר הייצור וסל המוצרים שלו.



האנליסט גלעד שמעוני מאקסלנס מציין כי החשיבות המרכזית של הרכישה (מעבר לתוספת התרומה של המכירות), היא בכך שהרכישה תקל על החדירה של דור פילם לשוק הפולני בפרט ובמזרח אירופה ככלל, שהינם שווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה. הוא ממליץ על המניה ב"קנייה" עם מחיר יעד של 13.8 שקל - הגבוה בכ-27% ממחיר המניה בבורסה.



מהלך הרכישות של דור החל בסוף 2001, בעת שהחברה השלימה את רכישת השליטה בקבוצת מופלפאן, שהחזיקה בשני מפעלים באיטליה ובמפעל בבלגיה עם כושר ייצור של כ-120 אלף טון בשנה, מידי חברת Shell תמורת כ-10 מיליון דולר.



חודשיים לאחר מכן השלימה דור עסקה נוספת, הפעם ביבשת אוסטרליה, ורכשה משל את מפעל שורקו באוסטרליה, שהוא בעל כושר ייצור של 20 אלף טון, תמורת 23 מיליון דולר.



המהלך האחרון, אותו ביצעה החברה באוקטובר 2002 ואשר הפך את דור כימיקלים לאחת מהחברות המובילות בעולם בייצור יריעות פוליפרופילן, היה של רכישת חברת טרספאפן מאת קבוצת הכסט, תמורת סכום של כ-200 מיליון יורו. רכישת החברה הגדילה את כושר הייצור של קבוצת דור כימיקלים בכ-130 אלף טון בשנה, וגם הגדילה את היצע הטכנולוגיות, הפטנטים והמוצרים של החברה.



העסקה אף הניבה לדור כימיקלים רווח הון של כ-22 מיליון דולר, לאחר שהקצתה 49% ממניות החברה הבת דור פילם אינטרנשיונל לקרן Bain Capital תמורת 50 מיליון יורו.



בחברה מסרו בעבר כי הצמיחה העתידית של דור תתבסס על ניסיון לחדור לשווקים הלא רוויים בדרום אמריקה וכן למזרח אירופה ודרום מזרח אסיה, שצפויים לצמוח עד 2007 בקצב שנתי של 7.8% ,8.3% ו-10.1% בהתאמה. היום נראה כי הנהלת החברה עובדת קשה כדי להבטיח את העתיד של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully