וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות B-1 החלה לפעול בהשקעה של 10 מיליון שקל

ערן גבאי

6.8.2003 / 13:41

בשותפות - פלאפון (65%), בזק בינלאומי (28%) ובזקכל (7%); המיזם, המונה כ-50 עובדים, כבר גבה מאות אלפי שקלים מלקוחות; מנכ"ל B-1: החיסכון הממוצע ללקוח כ-15%

השותפות החדשה של החברות הבנות של בזק - B-1 - הודיעה היום במסיבת עיתונאים על התחלת פעילותה. B-1 היא שותפות בין שלוש החברות פלאפון (65%), בזק בינלאומי (28%) ובזקכל (7%), שתציע ללקוחות עסקיים קטנים עד בינוניים חבילת תקשורת כוללת.

מנכ"ל B-1, אליאב אשכנזי, מסר שהיקף ההשקעה במיזם הסתכמה בכ-10 מיליון שקל בלבד, ושלשותפות יש מערכת בילינג עצמאית, שמבצעת עיבוד נוסף על הפעילות המתבצעת בכל אחת מהחברות. אשכנזי העריך את החיסכון הממוצע ללקוח כתוצאה מפעילות מול המיזם המשותף בכ-15%. קהל היעד של המיזם מסתכם כיום בכ-25-30 אלף עסקים קטנים, בני 10-50 עובדים, כשההוצאה של לקוח על שירותי תקשורת נאמדת בכ-3,000-8,000 שקל בחודש. מכאן שפוטנציאל השוק נאמד בכ-300 מיליון שקל ברבעון.

לאשכנזי ברור שמתחרים חדשים יצטרפו בתוך כמה חודשים לשוק וייסיעו בהגדלת המודעות לחבילת השירות המשותפת. ידוע שמתקיימים דיונים בין החברות סלקום, פרטנר, קווי זהב, ברק וגלובקול בניסיון לבצע שותפויות מקבילות.

שירותי התקשורת שיימכרו במסגרת השותפות יהיו של החברות השותפות במיזם - שירותי תקשורת סלולרית, אינטרנט ותקשורת בינלאומית ומרכזיות. השותפות תציע ללקוחות העסקיים לרכז את פעילות התקשורת בספק אחד ולקבל חשבונית אחת עבור הפעילות. במיזם טוענים כי הלקוח העסקי הקטן, לרוב כ-10-15 משתמשים, ייהנה כעת מיתרונות של לקוח גדול, כשיוקצה לו נציג שירות אישי, ותתפר עבורו חבילת תקשורת ייעודית לפי צרכיו.

אשכנזי הציג היום במסיבת העיתונאים מחקרים מהעולם המצביעים שהלקוחות מעוניינים לעבוד מול גורם אחד וכי בארה"ב כ-43% מהעסקים הקטנים והבינוניים מרכזים את שירותי התקשורת שלהם בחברה אחת. אשכנזי ציין שהשותפות קמה מתוך שיתוף פעולה הדוק בין שלוש השותפות והסכמה מלאה ביניהן.

יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון ויו"ר השותפות, טען שהקמת B-1 הוא מהלך לא פשוט אך מהווה נדבך נוסף של מיקוד בלקוח העסקי. ד"ר ליאורה מרידור, יו"ר בזק בינלאומי, ציינה שהלקוחות העסקיים הקטנים מופלים היום לרעה. כעת כל לקוח עסקי יוכל לקבל חבילת שירותים כוללת בעלויות מופחתות, ותהליך העבודה מול הלקוחות הקטנים יתייעל.

מרידור קבעה שבהוצאה יחסית קטנה יוכלו השותפות לקבל תמורה נאה, רווחיות גדולה יותר, וכל חברה תגדיל את נתח השוק שלה בתוך זמן סביר.

עופר פרי, מנכ"ל בזקכל, טען שלמרות ניסיונות הרגולטור להגביל ולשנות את מבנה המיזם, מהלכי המכירות בשבועות האחרונים מצדיקים את עצמם. נודע שסבב החיובים הראשון שביצעה השותפות כבר מסתכם במאות אלפי שקלים.

מנהלי המיזם מודים כי עבור לקוח מונחה, דהיינו לקוח הנחשב גדול באחת מהחברות בשותפות, לא תהיה כדאיות בהצעה שיקבל מ-B-1.

השותפות מונה כ-50 עובדים, רובם גויסו לצורך הפעילות והם מקבלים שכר מהשותפות. המיזם נקבע כשותפות ובכך נמנע מהחברות הצורך בקבלת אישור ועדת שרים להפרטה, המתחייב בהקמת חברה נכדה של בזק הממשלתית, מתוקף סעיף 60 לחוק.

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, ביקש מידע על השותפות מפלאפון, והתעדכן בפרטיו במשרד התקשורת. המיזם קיבל את אישורו של משרד התקשורת והמשרד הטיל עליו מספר מגבלות.

על בזק, שהיא מונופול בתחום התקשורת הפנים ארצית, נאסר להיות קשורה, בכל דרך שהיא, למיזם, ונאסר עליה לממן את שלוש החברות הבנות. כמו כן, נקבע שתעריפי השירותים במסגרת החבילה העסקית יהיו זהים לאלה הניתנים על ידי החברות שלא במסגרת החבילה העסקית הכוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully