וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מגבש הסדר שיחליף את הנפקת האג"ח המיועדות לקרנות הפנסיה הוותיקות שאינן נתונות בגירעון

אמיר טייג

6.8.2003 / 13:43

מטרת ההסדר המתגבש - למנוע פגיעה בעמיתי הקרנות שאינן בגירעון אקטוארי; אייל בן שלוש ואורי יוגב מהאוצר הביעו נכונות לעגן הסדר כזה בהסכם ארוך טווח



באוצר מגבשים הסדר אשר יחליף את הנפקת האג"ח המיועדות לקרנות הפנסיה הוותיקות שאינן נתונות בגירעון אקטוארי, כך נמסר ממשרד האוצר. מטרת ההסדר - למנוע את הפגיעה בעמיתי הקרנות הוותיקות המאוזנות אקטוארית, אשר תיגרם על ידי הפסקת הנפקת האג"ח המיועדות. יש לציין כי הקרנות הוותיקות שאינן מאוזנות יסבלו מירידה בתנאי העמיתים. אחת האפשרויות שנבדקות היא העברת כסף ישירה מקופת המדינה לקופת הקרנות.



יש לציין כי תקנות ההשקעה החדשות של קרנות הפנסיה, אשר אושרו היום על ידי שר האוצר, קובעות כי הנפקת האג"ח המיועדות לקרנות הפנסיה, הגירעוניות והלא גירעוניות, תיפסק עד תום השנה. מבחינה משפטית לא היה ביכולתו של האוצר לקבוע תקנות שונות לקרנות שאינן בגירעון אקטוארי, לפיכך הופסקה ההנפקה לכל הקרנות והקרנות המאוזנות יגיעו להסכם נוסף המפצה אותן על הפסקת הנפקת המיועדות.



הקרנות המאוזנות, כמו הקרנות הגירעוניות, יסבלו החל מחודש ספטמבר מהפסקת הנפקת האג"ח המיועדות הנושאות ריבית עודפת של 5.57%. על מנת למנוע פגיעה בעמיתי קרנות אלו, שאינן גירעוניות, מגבשים באוצר תוכנית לפצות קרנות אלו. את המשא ומתן מטעם האוצר מנהלים אייל בן שלוש, המפקח על הביטוח, ואורי יוגב, הממונה על התקציבים. יש לציין כי עדיין לא הוחלט על אופי הפיצוי, אם כי באוצר הביעו נכונות לעגן את הסדר החדש בהסכם ארוך טווח שיבטיח את יציבות התשואה ושיעורה לאורך שנים רבות.



עם הקרנות המאוזנות, אשר ייהנו מהמשך סבסוד של המדינה, נמנות: הסתדרות העובדים הלאומית, יוזמה, עמית, גלעד, קרן הסוכנות היהודית, דן,מגן, עתידית, קרן הגמלאות של עורכי הדין וקרן עתודות מקבוצת כלל ביטוח. מדובר בקרנות פנסיה ותיקות, אשר לעמיתיהן יש זכויות היסטוריות, ואשר בניגוד לקרנות הפנסיה ההסתדרותיות הגדולות לא נכנסו לגירעון אקטוארי.



בקרנות הוותיקות שאינן סובלות מגירעון אקטוארי לא ישתנה גיל הזכאות הפנסיוני, לא יועלו דמי הגמולים, לא יחול שינוי בשיעורי הפנסיה ולא ייגבו דמי ניהול נוספים ב-2%. מגזירות אלו יסבלו רק עמיתי הקרנות הוותיקות הסובלות מגירעון אקטוארי - מרביתן הוחזקו על ידי ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully