וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר משבית שמחה: "מוקדם להעריך האם מתחילה תפנית במשק"

אמיר טייג

6.8.2003 / 15:04

מיכאל שראל אמר כי אין בשלב זה נתונים המצביעים על תפנית בייצור התעשייתי, ביצוא הסחורות, בהשקעות ובפדיון בענפי המסחר והשירותים, למרות ששיפור מסוים בענפים אלה בהחלט צפוי במהלך המחצית השנייה של השנה



"מוקדם להעריך האם מתחילה תפנית במשק", כך כותב מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר במסמך שהעביר היום לשר האוצר, בנימין נתניהו. עוד כותב שראל כי "בימים האחרונים התפרסמו מספר נתונים כלכליים חיובים לגבי רמת הפעילות במשק בחודש יולי. במיוחד בולט הגידול הניכר ביבוא מוצרי צריכה ויציאת ישראליים לחו"ל. ייתכן שאכן יש שינוי מסוים במגמת הפעילות במשק, אולם יש להתייחס לנתונים בזהירות".



שראל מסביר כי אין בשלב זה נתונים המצביעים על תפנית בייצור התעשייתי, ביצוא הסחורות, בהשקעות ובפדיון בענפי המסחר והשירותים, למרות ששיפור מסוים בענפים אלה בהחלט צפוי במהלך המחצית השנייה של השנה.



שראל מוסיף כי חלק ניכר מהעלייה ביבוא מוצרי צריכה והגידול ביציאת ישראלים לחו"ל מוסבר בייסוף השקל בחודשים האחרונים. לדעתו, אותו ייסוף עלול להשפיע לרעה על יצוא סחורות ושירותים מישראל לחו"ל בהמשך השנה ובשנה הבאה ובכך לכווץ את שיעור הצמיחה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully