וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות לאחר אכזבה מדו"חות סיסקו

שירלי יום-טוב

6.8.2003 / 23:02

תרו מאבדת 3.5% בעקבות הורדת המלצה; ECI יורדת ב-2% לאחר שדיווחה על הפסד נקי של 35 מיליון דולר; סימטרון עולה ב-13% לאחר התייצבות בתוצאותיה


יום המסחר נפתח בירידה של 0.8% במדד הנאסד"ק על רקע אכזבה מדו"חות סיסקו שפורסמו אמש. הדאו יורד ב-0.3%.

בין המניות הישראליות מאבדת אי.סי.איי כ-2% למחיר של 2.9 דולרים בעקבות הדו"חות שעמדו בתחזיות אך הצביעו על ירידה בהכנסות לצד הפסד נקי גבוה. תרו מאבדת 3.5% למחיר של 48.9 דולר על רקע הורדת המלצה מבית ההשקעות נשואה זנקס. סימטרון עולה ב-13.5% למחיר של 1.4 דולרים בעקבות דו"חות שהצביעו על התייצבות.

סקירת טרום מסחר

וול סטריט צפויה לפתוח את המסחר במגמה שלילית על רקע אכזבה מדו"חות סיסקו שדווקא עמדו בציפיות המוקדמות של האנליסטים. החוזים העתידיים מצביעים בשעה זו על ירידה של כ-0.8% בנאסד"ק בפתיחה וירידה מתונה יותר ב-S&P500. היום לא יתקבלו נתונים מהזירה המקרו כלכלית, וגם בהמשך השבוע לא צפויים נתונים משמעותיים.

ענקית ציוד התקשורת סיסקו דיווחה אמש על הכנסות של 4.7 מיליארד דולר ורווח נקי של 982 מיליון דולר או 14 סנט למניה - בהתאם לתחזיות. אולם בדומה למקרה עם דו"חות יאהו האחרונים, בוול סטריט ציפו שסיסקו תכה את התחזיות, כפי שהרגילה את המשקיעים ברבעונים האחרונים. גם תחזית חיובית של החברה להמשך, הכוללת צפי לעלייה של 3% בהכנסות הרבעון הבא, אינה מספקת היום את המשקיעים.

בין החברות הישראליות הנסחרות, עשויה לרכז היום עניין מניית אי.סי.איי על רקע הדו"חות המאכזבים לרבעון השני. תוצאותיה של אי.סי.איי אמנם עמדו בתחזית שסיפקה בסיום הרבעון הקודם, אך הם הצביעו על ירידה של כ-14.3% בהכנסות לעומת הרבעון שעבר וצניחה של כ-41% ביחס לרבעון מקביל, לרמה של 102 מיליון דולר בלבד. הטווח המוקדם לו ציפתה הורה על הכנסות של 101-103 מיליון דולר ובתחזית זו עמדה החברה. טרם פרסום אזהרות החברה, הציפיות היו להכנסות של 112-118 מיליון דולר על בסיס התחזיות שהחברה סיפקה בעבר. הפסדיה הנקיים היו 35 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 7.8 מיליון דולר ברבעון שעבר. תוצאות הרבעון השני של 2003 כוללות הוצאות המסתכמות בכ-21 מיליון דולר. שווי השוק של אי.סי.איי מסתכם בכ-325 מיליון דולר.

בית ההשקעות נשואה זנקס הוריד היום את המלצתו למניית תרו ל"נייטרלי" תחת המלצה קודמת של "קנייה". בבית ההשקעות סבורים שהעליות האחרונות במחיר המניה עשויות למנוע ממנה להמשיך לטפס מעלה. תרו נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר ומניית החברה עלתה ב-35% מתחילת השנה. אתמול היא איבדה כ-3%.

חברת פרתוסיבה הודיעה היום על כך שזכתה בחוזה עם ממשלת ארה"ב, במסגרתו היא תשתתף בפיתוח מערכת ניווט מבוססת לוויין (GPS) המיועדת לצורכי מחקר צבאיים.

חברת טופ אימאג' המתמחה בפתרונות תוכנה לקליטה והעברת מידע בארגון, הודיעה כי סיפקה פתרונות לסליקת חשבוניות לבי.טי.או (Business Transformation Outsourcing) המיועדים להטמעה בחברת אנרגיה גדולה ששמה לא נמסר. החברה מסרה כי השלב הראשון של הפרויקט הושלם וכי היקפו מוערך בכמה מאות אלפי דולרים. טופ אימאג' נסחרת לפי שווי שוק של כ-11.5 מיליון דולר ברשימת החברות הקטנות (SmallCaps) בנאסד"ק, ומניית החברה זינקה בכ-240% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully