וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: שופרסל תדווח ברבעון השני על ירידה של 20%-25% ברווח התפעולי; מפחית ההמלצה ל"תשואת חסר"

אילן מוסנאים

6.8.2003 / 15:52

בבנק מעריכים כי הרווח הנקי יירד בשיעור גבוה מהרווח התפעולי בשל גידול בהוצאות המימון; ההכנסות יגדלו בכ-1% עקב עיתוי הפסח ומספר גדול יותר של חנויות



שופרסל תציג ברבעון השני של 2003 עלייה מתונה של כ-1% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל בזכות עיתוי הפסח ובשל הפעלתן של חנויות רבות יותר מאשר ברבעון השני של 2002. כך מעריך האנליסט גידי מינטקביץ' מבנק הפועלים.



עם זאת, הוא סבור כי תימשך השחיקה ברווחיות התפעולית של החברה בעקבות התייקרות מחירי החשמל, הארנונה ועלייה בעמלת סליקת כרטיסי האשראי, שתורגמה במלואה רק החל מהרבעון השלישי של 2003. בנוסף, כותב מינטקביץ' כי הרשת תיפגע מעלייה בסעיף הוצאות השכר, בעקבות הליך הפיטורים ברבעון השני ומעלייה בהוצאות המימון בשל המדדים השליליים ברבעון השני.



לאור זאת, בבנק הפועלים מעריכים כי שופרסל תדווח ברבעון השני על ירידה חדה של 20%-25% ברווח התפעולי שלה ועל נפילה חדה יותר ברווח הנקי. לדברי מינטקביץ', חוסר הוודאות לגבי התאוששות המשק והיעדרותם של אינדיקטורים כלכליים חיוביים ועקביים התומכים בכך אינם מותירים צפי לגידול בצריכה הפרטית בטווח הקרוב.



"בלי שיפור חיובי במצב הכלכלי של הצרכן והרגלי הצריכה שלו, אנו מעריכים כי הרשתות יתקשו להציג שיפורים משמעותיים בתוצאותיהן ביחס לתקופות המקבילות, וזאת למרות ששנת ההשוואה - 2002 - נחשבה לשנה גרועה עבור הרשתות", אומרים בבנק.



לאור זאת, בבנק הפועלים מפחיתים את ההמלצה לשופרסל מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר". מחיר יעד למניה יפורסם אחרי הדו"חות בשבוע הבא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully