וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס הוריד המלצה לתרו ל"נייטרלי"

שירלי יום-טוב

6.8.2003 / 16:16

האנליסט חיים ישראל מוטרד מהעלייה במניה בתקופה האחרונה ומאמץ גישה שמרנית המבססת את הערכת השווי ללא פרמיה ביחס למתחרות; המניה איבדה אתמול 3% במחזור גבוה

האנליסט חיים ישראל מבית ההשקעות נשואה זנקס הוריד היום את המלצתו למניית חברת הפרמצבטיקה תרו ל"נייטרלי" תחת המלצה קודמת ל"קנייה". בבית ההשקעות מוטרדים מ-2 נושאים עיקריים. האחד הוא הצנרת של החברה שלא צמחה בקצב משביע רצון, והשני הוא שהעליות במניה בתקופה האחרונה עשויות למנוע ממנה להמשיך לטפס מעלה.

התוצאות שפירסמה תרו לרבעון השני עמדו בתחזית בית ההשקעות. תרו דיווחה על רבעון 30 ברציפות של מכירות שיא, ברמה של 74.8 מיליון דולר, ורבעון 20 ברציפות של רווחי שיא שהסתכמו ב-14.8 מיליון דולר.

"למרות המספרים החיוביים, אנו מוטרדים מהצמיחה המוגבלת של צנרת המוצרים של תרו", מציין ישראל. בסוף הרבעון השני הכיל צבר ההזמנות של תרו 31 בקשות לאישורי ה-FDA ובקשה אחת המתייחסת לתרופת NonSpil המבוססת על טכנולוגיה המאפשרת הפיכת תרופות נוזליות למוצקות. אמנם מדובר בתוספת של 9 מוצרים, אולם צבר ההזמנות נותר ברמה של מיליארד דולר זה הרבעון השלישי ברציפות.

ישראל מציין שתרו צפויה להתחיל לשווק את התרופה הראשונה שלה המבוססת על טכנולוגית ה-NonSpil החדשנית. מדובר בתרופת ה-Elixsure המיועדת לטיפול בשיעול וצינון ופונה בעיקר לילדים. התרופות החדשות הללו יגיעו בצורת גומי לעיסה בטעמים שונים, צורת הגשה המיועדת להקל על מתן תרופות לילדים כמו גם לאוכלוסיה הבוגרת.

בנשואה מעריכים כי למרות שתרופת האליקסור צפויה לתרום הכנסות של 2-3 מיליון דולר בלבד לשורה העליונה, הרי שמדובר במבחן חשוב לטכנולוגיה. בעבר ציין ישראל כי "הפוטנציאל של הנון ספיל הוא עצום ואם הוא יצליח הוא יאפשר לתרו שיתופי פעולה עם החברות הגדולות ביותר בתחום התרופות". הוא העריך אז כי הנון ספיל יוכל ליצור לתרו הכנסות של 50-60 מיליון דולר בשנה.

תרו נסחרת כיום במכפיל רווח של 23.9 על הרווח הצפוי ב-2004 - 2.35 דולרים למניה. בנשואה מציינים כי מדובר במכפיל התואם את חברות הפרמצבטיקה האחרות בעולם. "למרות שתרו צפויה להשיג שיעור צמיחה גבוה ביחס לשיעורי הצמיחה של חברות אחרות, אנו מאמצים גישה שמרנית ומבססים את הערכת השווי שלנו לתרו ללא פרמיה בהשוואה למתחרות, כדי לשקף את הסיכון הטמון בה".

ובכל זאת, כדי לסיים את הדו"ח בנימה אופטימית, מציין ישראל כי הוא עדיין מאמין שתרו היא סיפור מבטיח של צמיחה לטווח ארוך. מניית תרו איבדה אמש כ-3% למחיר של 50.7 דולר במחזור גבוה. שווי השוק של החברה מסתכם בכ-1.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully