וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימטרון מתייצבת - ההכנסות עלו ב-9.2% מהרבעון שעבר

גתית פנקס

6.8.2003 / 16:15

החברה מאוזנת תפעולית וייצרה מיליון דולר מפעילות; המנכ"ל ניצן ספיר פורש; ספיר: ייצוב החברה הושלם; הרבעון ה-3 חלש עונתית, ולכן אני סקפטי לגבי צמיחה בהשוואה לרבעון"

התוצאות הכספיות של סימטרון מעידות היום על שיפור קל מהרבעון שעבר, איזון תפעולי, ייצור מיליון דולר מפעילות והמשך התייצבות החברה, אם כי עדיין אינן נושאות בשורה חדשה, שכן השוק אינו מתאושש. במקביל לפרסום הדו"חות, הודיע ניצן ספיר, נשיא ומנכ"ל החברה מאז ינואר 2000, כי הוא פורש מתפקידו.

"לפני 3.5 שנים קיבלתי את החברה במצב של משבר, עם הפסדים, שריפת מזומנים ואובדן דרך טכנולוגי. הבעלים הקודמים, קבוצת זאבי, גייסו אותי כדי לבצע מהפך בחברה שהיום, אני יכול לומר בלב שלם כי הוא הושלם. אנחנו רווחיים, מייצרים מזומנים ומיוצבים על בסיס צמיחה וכמו כן, יש כיום לחברה סט מוצרים שלם וגדול של מוצרים הנמכר בעולם. סיימתי פרק, גם כזה שהתחייבתי אליו וגם פרק נפשי. אני כבר מחפש את היעד הבא שתהיה בו רמת אתגרים גבוהה יותר מזו שיש היום בסימטרון, אולם אין משהו קונקרטי בשלב זה על הפרק".

ספיר (46) מציין כי עזיבתו אינה על רקע דרישה שהגיעה מבעלי השליטה שנכנסו בנעליו של זאבי ב-2002, אלא אישית. בשליש האחרון של פברואר באותה השנה נמכרה השליטה בסימטרון לקונרס מקבוצת פולאר השקעות ול-DBSI של בועז דותן ויוסי בן שלום. שני הגופים שילמו 9.9 מיליון דולר עבור החלק שרכשו מקבוצת זאבי, דבר ששיקף לחברה שווי שוק של 15.5 מיליון דולר - בעוד שוויה בשוק היה 8.9 מיליון דולר.

שווי השוק של החברה כיום בבורסת הנאסד"ק (Small Cap) הוא כ-10 מיליון דולר, ומחזורי המסחר במניה הם אפסיים. קונרס של רימון בן שאול המשמש כיו"ר סימטרון ו-DBSI מחזיקות כל אחת ב-31.15% ממניותיה של סימטרון ששוויין הנוכחי הוא כ-3.2 מיליון דולר. בקרוב צפויים בעלי השליטה בחברה להודיע על מנכ"ל חדש לחברה.

סימטרון מגבעת שמואל היא ספקית לעמדות עבודה הכוללות תוכנה הנדסית לתכנון וייצור חלקים מתקדמים (CAD/CAM). החברה דיווחה היום על הכנסות של 5.6 מיליון דולר לרבעון הראשון - עלייה של 9.2% מהרבעון שעבר, הראשון של 2003 ושל 3% מהרבעון המקביל. "גם ביתר הרבעונים נצמח בהשוואה לרבעון המקביל לפחות", אומר ספיר. "מאחר שהרבעון השלישי הוא חלש עונתית אני סקפטי לגבי צמיחה בהשוואה לרבעון השני של 2003".

ספיר מוסיף כי החברה חוותה שיפור ברבעון השני בכל הפרמטרים, ובכל החברות הבנות שלה בעולם אל מול השנה החולפת וזאת למרות שבסין נפגעה - לא בצורה מהותית אומנם - ממגיפת ה-SARS. "עבדנו שם רק בשבועיים האחרונים של הרבעון, ובכל זאת הצלחנו לעמוד בתחזיות שלנו. סין היא המקום היחיד בעולם בו אנחנו רואים סימני צמיחה בשוק. בשאר האיזורים לכל מדינה הבעיות שלה: 50% מההכנסות שלנו מקורן באירופה, ושם גרמניה נמצאת במשבר. גם איטליה במשבר עמוק על רקע הקשיים של פיאט, שגררו למטה את כל שרשרת האספקה ובייחוד את תעשיית הרכב בה אנחנו ממוקדים". הוא מוסיף כי החברות הבת החדשות של סימטרון אותן פתחנו לפני מספר חודשים בסין ובאנגליה כבר תרמו להכנסות החברה ברבעון השני.

שיעור הרווח הגולמי של החברה היה 79% מההכנסות ברבעון השני לעומת 77% ברבעון שעבר. הוצאותיה התפעוליות הסתכמו ב-4.4 מיליון דולר ובשורת הרווח התפעולי החברה מציגה איזון וזאת לעומת הפסד תפעולי של 417 אלף דולר ברבעון שעבר.

הרווח הנקי של סימטרון ברבעון השני של 2003 היה 220 אלף דולר או 3 סנטים למניה, לעומת הפסד של 219 אלף דולר או 3 סנטים למניה ברבעון שעבר ורווח של 101 אלף דולר ב רבעון המקביל.
בבחינת מחצית השנה הראשונה, החברה מכרה ב-10.7 מיליון דולר ורשמה איזון בשורה התחתונה. ההפסד התפעולי בתקופה זו היה 411 אלף דולר.

יתרות המזומן של סימטרון הן 10.5 מיליון דולר, לעומת 9.7 מיליון דולר ברבעון שעבר ו-8.1 מיליון דולר בתחילת השנה. התזרים מפעילות היה מיליון דולר ברבעון או 2.6 מיליון דולר מאז תחילת השנה והונה העצמי של סימטרון הוא 14.5 מיליון דולר.

"אנחנו מתאזנים על רמת הכנסות שנתית של 21.5 מיליון דולר או 5.4 מיליון דולר לרבעון. ואם כך, כל דולר נוסף מיתרגם בכ-90% לשורת הרווח. לכן, אנחנו יכולים לדבר על המשך הרווחיות השנה", אומר ספיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully