וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים אישרו מסגרת אשראי חדשה ליס

ערן גבאי

6.8.2003 / 16:27

יעניקו אשראי נוסף של 37.2 מיליון דולר וישלימו השקעה כוללת בחברה של 290 מיליון דולר; בעלי המניות של YES יזרימו כ-60% מסך מסגרת האשראי, כ-55.8 מיליון דולר

הבנקים אישרו וחתמו היום על מסגרת האשראי החדשה של חברת הלוויין YES בהיקף אשראי בנקאי של כ-37.2 מיליון דולר. הבנקים ישלימו בכך השקעה כוללת של כ-290 מיליון דולר ב-YES.

דירקטוריון בזק אישר לפני כשבועיים את מסגרת האשראי הכוללת ל-YES בהיקף של 93 מיליון דולר, כשבזק תזרים מתוך הסכום כ-43.5 מיליון דולר - כ-78% מסך המימון שיזרימו כל בעלי המניות.

יורוקום התחייבה להזרים 12 מיליון דולר נוספים, אלא אם כן פולאר תצטרף להזרמת המימון, שאז תבוא הזרמה זו על חשבון החלק היחסי במימון שתעביר יורוקום. שני בעלי המניות הקטנים ב-YES - גילת וקרדן - לא מזרימים כסף מזה יותר משנה.

בעלי המניות של YES יזרימו כ-60% מסך מסגרת האשראי, כ-55.8 מיליון דולר, והיתרה, כ-37.2 מיליון דולר, תוזרם על ידי הבנקים לאומי, דיסקונט והבינלאומי.

עד היום הזרימו בעלי המניות של חברת הלוויין כ-17 מיליון דולר מתוך מסגרת האשראי שאושרה, מתוכם הזרימה בזק כ-11 מיליון דולר. ההזרמות בוצעו כהלוואות גישור עד חתימת ההסכם עם הבנקים היום. YES הגיעה ברבעון השני לאיזון ב-EBITDA.

רוב המימון יועבר לחברה בשנה וחצי הקרובות עד סוף 2004. בקרב בעלי המניות ב-YES מעריכים כי מסגרת האשראי הנוספת בחברת הלוויין תהיה האחרונה.

יתרת החוב לבנקים הסתכמה בסוף הרבעון הראשון בכ-1.187 מיליארד שקל, והיא גדלה במהלך הרבעון הראשון של 2003 בכ-52 מיליון שקל נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully