וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני שטיינמץ העמיד למכירה את אחד היהלומים היקרים עלי אדמות; צפוי לקבל עבורו עד 100 מיליון דולר

רן דוידוב

6.8.2003 / 16:42

היהלום בן 59.6 קאראט; סוחרים מעריכים כי מיעוט הקונים הפוטנציאלים יקשה על שטיינמץ למכור את היהלום, המכונה "The Steinmetz Pink"



המיליארדר בני שטיינמץ העמיד למכירה את אחד היהלומים היקרים ביותר עלי אדמות. היהלום, המכונה "The Steinmetz Pink", עשוי להניב לשטיינמץ עד 100 מיליון דולר, להערכת סוחרים.



מדובר ביהלום נטול כל רבב בן 59.6 קאראט ונאמר עליו כי הוא אחד מאבני החן היקרות ביותר שנחצבו אי פעם וחיתוכו ארך 20 חודשים.



מומחים ליהלומים אומרים כי לא ניתן להעריך את ערכו במדויק היות ומספר הרוכשים הפוטנציאלים של האבן מצומצם מאוד.



"ישנם אולי מספר סוחרים בג'נבה שעשויים לרכוש אותו, מספר שייחים ממדינות הנפט והסולטן של ברוניי", אמר אחד הסוחרים לעיתונות הבריטית. הסוחר סיפר כי ניסה בעבר למכור יהלום בן 100 קאראט, אך התקשה מאוד לעשות זאת. עם זאת, העריך הסוחר כי שטיינמץ, המתכנן בימים אלה השתלטות על חברת הנדל"ן הבריטית צ'לספילד, יבקש לממש את הערך הגלום ביהלום במהירות.



שטיינמץ הוא הקניין הגדול ביותר של סינדיקט היהלומים הדרום אפריקני דה-בירס. ע"פ ההערכות, בכל שנה רוכשת החברה של האחים שטיינמץ יהלומי גלם מהסינידיקט בכ-200 מיליון דולר.



ביחד עם מספר בעלי מניות גדולים אחרים בצ'לספילד מתכנן שטיינמץ לאחרונה הצעה לרכישת מלוא הבעלות בחברה. ההערכות הן כי הצעת הרכש של הקבוצה תעמוד על כמיליארד ליש"ט (1.6 מיליארד דולר). "טיימס" הבריטי מעריך כי הצעת הרכש הרשמית תוגש בשבועיים הקרובים מיד לאחר שצ'לספילד תמכור את אחזקותיה בחברת עיבוד הנתונים גלובל סוויץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully