וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד המדען הראשי של בוסטון סיינטיפיק: שותפו ב-Labcoat טוען כי ניסה לדלל חלקו בחברה

אסף ברגרפרוינד

6.8.2003 / 17:19

התביעה הוגשה על ידי שותף של ד"ר ארתור רוזנטל בחברת Labcoat, הטוען כי רוזנטל ושותף נוסף בחברה קשרו קשר לדלל חלקו בחברה ערב קיום השקעה גדולה בחברה מבוסטון סיינטיפיק



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה נגד ד"ר ארתור רוזנטל, המדען הראשי של חברת בוסטון סיינטיפיק. התביעה הוגשה על ידי צבי רובינשטיין, שותף של רוזנטל בחברת Labcoat, הטוען כי רוזנטל ושותף נוסף בחברה, אשר שמואלביץ, קשרו קשר לדלל את חלקו בחברה ערב קיום השקעה גדולה בחברה מצדה של בוסטון סיינטיפיק.



רובינשטיין טוען כי חלקו בחברה דולל שלא כדין מ-25% ל-11% עקב ביצוע סיבוב השקעה בחברה בערכים נמוכים במיוחד בו לא היה שותף, וזאת לאחר שלא היה בידיו מידע על סיבוב השקעה נוסף שצפוי להתבצע בחברה על פי ערכים גבוהים בהרבה.



חברת Labcoat מפתחת מכונה לציפוי סטנטים, שמטרתה לאפשר להשאיר את הסטנט בתוך כלי הדם מבלי שיצטברו סביבו רקמות דם שיגרמו לחסימת כלי הדם. מלבד רובינשטיין החזיקו בחברה רוזנטל (25%) ושמואלביץ (25%). חברת בוסטון סיינטיפיק החזיקה ב-17%, שאותם רכשה במאי 2002 תמורת 1.5 מיליון דולר, עסקה ששיקפה לחברה שווי של 8.8 מיליון דולר.



רובינשטיין טוען כי כאשר פוטנציאל החברה החל להבשיל, פתחו רוזנטל ושמואלביץ בפעילות משותפת שמטרתה הגדלת אחזקותיהם בחברה על חשבונו. לטענת רובינשטיין, שמואלביץ הציג לו מצג שלפיו מאחר שלא ניתן כיום לגייס כספים ממשקיעים חיצוניים, יש הכרח לבצע סיבוב השקעה פנימי על פי שווי חברה נמוך של 880 אלף דולר, וזאת בשל הצורך הדחוף של החברה במזומנים.



לטענתו, בכל אותה תקופה רוזנטל נמצא בסיטואציה קשה של ניגוד עניינים, שכן בהיותו גם יו"ר החברה וגם כמנהל בכיר בבוסטון סיינטיפיק הוא היה מודע לכך שבוסטון מתכוונת בעתיד להשקיע בחברה לפי שווי גבוה בהרבה. רובינשטיין טוען עוד כי לא היה שותף לסיבוב ההשקעה לאחר שהוצגו לו מצגים חלקיים, מבלי שנמסר לו מידע על העסקה העומדת להתגבש. מדובר בעסקה שהתבצעה במקביל לסיבוב ההשקעה הפנימי, ואשר על פיה השקיעה בוסטון סיינטיפיק השקעה נוספת בסך של מיליון וחצי דולר בתמורה של 5% מהון המניות של החברה, השקעה המשקפת שווי לחברה בסך 30 מיליון דולר.



רובינשטיין טוען כי שמואלביץ ורוזנטל הטעו אותו במכוון והסתירו ממנו מידע בנוגע להתקדמות המו"מ עם בוסטון סיינטיפוק בנוגע להשקעתה השנייה בחברה. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully