וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של עלית: "אנחנו לא אופטימיים לגבי התוצאות של רשתות השיווק ברבעון השני"

אילן מוסנאים

6.8.2003 / 18:07

אבי בן אסייג אמר את הדברים בכנס האנליסטים של עלית; מכירות עלית לרשתות צמחו בכ-11.7%, אך הדבר לא מייצג את המצב אצל הרשתות שממשיכות לסבול מהמיתון



"אנחנו לא אופטימיים לגבי התוצאות של רשתות השיווק ברבעון השני", כך אמר היום סמנכ"ל הכספים של עלית , אבי בן אסייג, בכנס האנליסטים שהחברה ערכה היום בעקבות הדו"חות של הרבעון השני של 2003.



בן אסייג התייחס לעניין בעקבות השיפור במכירות של עלית בישראל - צמיחה של כ-19% במכירות לשוק המקומי, וגידול של כ-11.7% במכירות לרשתות עצמן. הוא ציין כי אומנם המכירות של החברה לרשתות השיווק צמחו בשיעור נאה, אך הנתון לעיל אינו מייצג, לדבריו, את המצב הכללי אצל רשתות השיווק, שהמצב אצלן ממשיך להיות קשה עקב המיתון הכבד במשק, האבטלה הגואה והירידה בצריכה הפרטית לנפש.



יצרנית המזון עלית, שבשליטת משפחת שטראוס, דיווחה הבוקר על צמיחה של 13.7% בשורת המכירות שלה לרמה של 552.4 מיליון שקל, ועל יציבות בשורה התחתונה ברמה של 6.3 מיליון שקל.



עיקר השיפור בתוצאות עלית ברבעון השני הגיע מהפעילות המקומית שלה. מכירות עלית ישראל צמחו ברבעון בכ-19.2% לרמה של 303.7 מיליון שקל, והרווח התפעולי זינק בכ-75% לרמה של 22.3 מיליון שקל.



הנהלת עלית הסבירה כי הצמיחה החדה במכירות והגידול ברווח התפעולי הם תוצאה של התמקדות מוצלחת של החברה בצמיחה ובקליטת עסקים חדשים מחד, ומהלכי התייעלות מבניים מאידך.



תרומה של 6% לצמיחת החברה סיפקו מכוורת יד מרדכי (שעלית רכשה באוקטובר 2002 51% ממניותיה), וכן פעילות אנרג'י. בנוסף, צמחה פעילות הליבה של החברה בשיעור של כ-4.5% בתקופת החציון הראשון כתוצאה מחיזוק המותגים המובילים, תוך שיפור נתחי השוק ברוב קטגוריות הליבה בהן פועלת החברה בישראל. עיתוי מכירות חג הפסח מסביר את יתר הצמיחה במכירות החברה ברבעון.



רשתות השיווק נפגעו ברבעונים האחרונים מהמיתון במשק, מהמצב הביטחוני ומהתחרות המחריפה מול הרשתות הפרטיות. כך ברבעון הראשון של השנה הציגה רשת הרבוע הכחול ירידה של כ-15% בהכנסות לרמה של 1.225 מיליארד שקל, נפילה של 55% ברווח הנקי וצניחה של יותר מ-60% ברווח הנקי ל-19.3 מיליון שקל. המצב אצל שופרסל היה אף גרוע יותר, והיא דיווחה על שחיקה של 11% בהכנסות לרמה של 1.576 מיליארד שקל. הרשת הציגה לראשונה בתולדותיה הפסד תפעולי של 4 מיליון שקל (לעומת רווח תפעולי של 79 מיליון שקל ברבעון המקביל) והפסד נקי של 3 מיליון שקל, מול רווח של 57 מיליון שקל ברבעון שפתח את 2002.



היום פירסם בנק הפועלים תחזית שלילית לדו"חות הכספיים של שופרסל ברבעון השני של השנה. האנליסט גידי מינטקביץ העריך כי הרשת תדווח ברבעון הראשון על גידול של 1% בהכנסות, ירידה של 20%-25% ברווח התפעולי וירידה חדה יותר ברווח הנקי. הוא הוריד את ההמלצה למניית שופרסל מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully