וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימה"ש: התרופה פוסלן של מרק לטיפול באוסטיאופורוזיס אינה מוגנת בישראל באמצעות פטנט

אסף ברגרפרוינד

6.8.2003 / 18:19

בית המשפט דחה את תביעתה של מרק נגד חברת אוניפרם הישראלית, שבה נטען כי אוניפרם הפרה את הפטנט הרשום שיש למרק בישראל על התרופה פוסלן כשהחלה לשווק תרופה דומה



בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בשבוע שעבר כי התרופה פוסלן (Foslan), המיועדת לטיפול בהידלדלות העצם (אוסטיאופורוזיס), ושפותחה על ידי חברת התרופות האמריקאית מרק, אינה מוגנת בישראל באמצעות פטנט. בית המשפט דחה בכך את תביעתה של מרק נגד חברת אוניפרם הישראלית, שבה נטען כי אוניפרם הפרה את הפטנט הרשום שיש למרק בישראל על התרופה פוסלן כשהחלה לשווק תרופה דומה בשם Maxibone 10.



ההחלטה בעניין התקבלה על ידי השופט גבריאל קלינג, שחזר בפסק דינו על קביעותיו מפסק דין שנתן לפני שנה וחצי בו דחה את תביעת מרק נגד אוניפרם. קלינג נאלץ לשוב ולדון בעניין לאחר שחברת מרק הגישה ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין הקודם שלו. בית המשפט העליון קיבל את הערעור של חברת מרק, וקבע כי הדיון יוחזר לשולחנו של קלינג על מנת שישלים את פסק הדין שנתן. בתחילה פסל קלינג את עצמו מלדון בתביעה לאור בקשת חברת מרק, אולם נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק קבע שאין מניעה כי קלינג ימשיך וידון במחלוקת בין הצדדים.



בהחלטתו הקודמת קיבל קלינג את טענת אוניפרם וקבע כי לא ניתן לרשום את הפוסלן כפטנט בישראל. קלינג פסק כי מרק הגישה את הבקשה לרשום את התרופה כפטנט לאחר שפורסמו מרכיבי התרופה בפומבי, ולכן לא מדובר בחדשנות שהיא מרכיב הכרחי ברישום הפטנט.



קלינג מציין בהחלטתו כי "ההגנה על פטנט מעניקה זכות יתר לבעליו. זכות זו ראויה לאור התרומה של המוגנים על ידי פטנטים לרווחת החברה ולקידום המין האנושי". אולם קלינג מוסיף כי "זכות זו היא חריג בעולם שבו תחרות חופשית נחשבת לערך ראוי ומועדף", ולדבריו חברת מרק לא הצליחה להוכיח כי מדובר בהפרה של פטנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully