וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שב והתחזק: נסחר ב-1.135 דולר ליורו

יהודה שויצר

6.8.2003 / 22:48

ההתחזקות הנוכחית באה לאחר שהבוקר ספג הדולר מהלומה נוכח ביקושים נמוכים להנפקת אג"ח ל-3 שנים של משרד האוצר האמריקאי



הדולר שב והתחזק בערב המסחר, לאחר שהבוקר הוא ספג מהלומה נוכח ביקושים נמוכים להנפקת אג"ח ל-3 שנים של משרד האוצר האמריקאי. היורו נסחר ברמה של 1.135 דולר, לעומת שער של 1.141 דולר הבוקר. אמש נסחר היורו בשער של 1.1388 דולר. המטבע האירופי האחיד זינק בקרוב ל-2.5% מאז נודע ביום שישי כי שוק העבודה האמריקאי המשיך לאבד משרות בחודש יולי. הין שומר על יציבות מול הדולר ונסחר ברמה של 120.22 ין לדולר לעומת 119.88 אמש.



הנפקת האג"ח ל-3 שנים של משרד האוצר האמריקאי אתמול הניבה ביקושים חלשים והביאה, לדברי סוחרים, לגל מכירות דולרים. בשבוע שעבר נטען כי משקיעים מצטיידים בדולרים לקראת הנפקת אג"ח ענקית בהיקף של 60 מיליארד דולר שמתכנן משרד האוצר האמריקאי. לדברי סוחרים ימשיך השוק להתמקד בפעילות האג"ח בארה"ב לאור העובדה כי שתי הנפקות גדולות מתכוננות להיום ולמחר.



החולשה האחרונה בשער הדולר מוסברת גם על רקע ההרעה בשוק העבודה האמריקאי. מסקר פרטי שפירסמה חברת ההשמה צ'לנג'ר, גריי אנד קריסמס, כלה כי ביולי נרשם גידול של 43% במספר הודעות הפיטורים ל-85,117. הנתון הפתיע במיוחד נוכח הנתונים שפורסמו ביוני, מהם עלה כי מספר ההודעות בחודש זה ירד לשפל של 31 חודשים ועמד על כ-60 אלף.



מחר יתפרסמו בארה"ב נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה שנרשמו בשבוע שעבר. בשבועיים האחרונים ירד מספר התביעות במפתיע אל מתחת לרף הקריטי של 400 אלף. תחזיות הכלכלנים צופות כי הנתון יצביע על עלייה של 7,000 במספר התביעות בהשוואה לשבוע שעבר ל-395 אלף. הרעה חריפה יותר עלולה להמשיך את רצף הירידות של הדולר ולהתקבל כהוכחה שהשיפור של השבועיים הקודמים היה אירעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully