וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ECI: הידרדרות בכל החטיבות; הפסד עצום של 35 מ' ד' ברבעון השני; ההכנסות נפלו ב-14.3% מהרבעון שעבר

גתית פנקס

6.8.2003 / 12:40

ההפסד כולל הוצאות של 21 מ' ד'; דורון ענבר: "התוצאות מאכזבות; ההכנסות מעסקי הליבה ברבעון הבא יהיו דומות; הירידה בהכנסות פעילות הגישה ברבעון הבא תקוזז ע"י הגידול ברשתות האופטיות"



אחרי האופטימיות הזהירה שזרתה אי.סי.איי טלקום במועד פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2003, אם כי הן לא היו מצויינות, מגיע סט המספרים של הרבעון השני של 2003 שמצביע על בעיה לא פשוטה בהכנסות החברה וירידה בכל החטיבות שלה. יש לציין, כי כבר בעת אזהרת הרווח של החברה הבת אי.סי.טל, שפורסמה בסיום הרבעון השני, סיפקה ECI את המספרים המוקדמים אליהם הצליחה לקלוע פחות או יותר.



החברה דיווחה היום על הכנסות של 102 מיליון דולר ברבעון השני - ירידה של כ-14.3% מהרבעון שעבר ונפילה כואבת מרמה של 174 מיליון דולר ברבעון המקביל. הטווח המוקדם לו ציפתה הורה על הכנסות של 101-103 מיליון דולר ובתחזית זו עמדה החברה. טרם פרסום אזהרות החברה, הציפיות היו להכנסות של 112-118 מיליון דולר על בסיס התחזיות שהחברה סיפקה בעבר.



הכנסותיה של החברה מחטיבת הפס הרחב - לשעבר, חטיבת אינוויה, היו 45 מיליון דולר ברבעון השני של 2003 - נחיתה של 11.8% מהכנסות הרבעון שעבר, הראשון של 2003 ובהשוואה להכנסות של 73 מיליון דולר ברבעון המקביל. חטיבת הרשתות האופטית - לייטסקייפ ואנאוויס לשעבר - מכרה ב-40 מיליון דולר ברבעון, ירידה של כ-4.8% מהרבעון שעבר ולעומת מכירות של 60 מיליון דולר ברבעון המקביל. במהלך הרבעון הושלם האיחוד של לייטסקייפ ואנאוויס לחטיבת הרשתות האופטיות וכל החברות הבנות והחטיבות אוחדו למעשה לתוך ECI.



הרווח הגולמי הסתכם ב-36.7% מההכנסות, לעומת רווח גולמי שהיווה 41% מההכנסות ברבעון הראשון של 2003. ההפסד התפעולי של ECI היה 34.3 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 5.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003 והפסד של 3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, החברה דיווחה על הפסד עצום של 35 מיליון דולר או 32 סנט למניה וזאת לעומת הפסד נקי של 7.8 מיליון דולר או 7 סנטים למניה ברבעון שעבר, הראשון של 2003.



תוצאות הרבעון השני של 2003 כוללות הוצאות המסתכמות בכ-21 מיליון דולר: 6.6 מיליון דולר בגין חוב מסופק והפרשה נלווית לחוב זה בסך של 3.4 מיליון דולר שנרשמה תחת סעיף הוצאות אחרות. חוב זה קשור, לפי הערכות, לחובה של GVT הברזילאית לחברה. היקפו הכולל של החוב של GVT ל-ECI הוא כ-160 מיליון דולר ואולם, החברה כבר הפרישה בעטיו בעבר וטרם ההפחתה הנוכחית היה רשום בספריה ב-100 מיליון דולר. אם כך, יתרת החוב תהיה כעת 90 מיליון דולר.



כמו כן, נרשמה הוצאה של 6.7 מיליון דולר בגין ירידת ערך נכסים הקשורה בעיקר בהפחתת מוניטין באי.סי.טל הנובעת מרכישת NetEye, וכן 4.4 מיליון דולר בגין הוצאות רה ארגון הקשורות ברובן באיחוד של החטיבות לייטסקייפ ואנאוויס ליצירת חטיבת הרשתות האופטיות והפיטורים שנגררה החברה כתוצאה מהם. ההערכות הן כי פוטרו כ-90 עובדים בחטיבה.



רכיבים נוספים בשורת ההכנסות הם אי.סי.טל (58%), שדיווחה על הכנסות של 10 מיליון דולר והמכירות של ECI לוראז, תולדת מיזוג של חטיבת NGTS של ECI, שהיו 6.5 מיליון דולר לעומת 8.7 מיליון דולר ברבעון הראשון. ECI מחזיקה ב-43% מוראז, והיא מוכרת ומייצרת עבורה מוצרי DCME ו-VoIP.



"הדו"חות משקפים את המשך החולשה בענף הטלקום ואת מידת הזהירות הרבה בה נוהגות מפעילות וספקיות הטלקום", אמר דורון ענבר, נשיא ומנכ"ל ECI, בהודעתה. "עובדה זו הורגשה במיוחד בתוצאות של חטיבת הרשתות האופטיות. יחד עם זאת, לאור העלייה הקלה בפעילות בשוק התקשורת וההיעלמות הצפויה של השפעות מגיפת ה-SARS, אנו מצפים לראות ברבעון השלישי גידול בהכנסות ושיפור בתוצאות התפעוליות של החטיבה".





ענבר הוסיף, כי למרות הקושי לספק תחזית לרבעון השלישי, "לאור השקיפות המוגבלת בשוק, אנו צופים כי הירידה בהכנסות פעילות הגישה בפס רחב תקוזז על ידי הגידול מפעילות הרשתות האופטיות ותגרום להכנסות דומות, או נמוכות במעט, מעסקי הליבה ברבעון הקרוב". כלומר, הכנסות של כ-85 מיליון דולר מחטיבות אינוויה, לייטסקייפ ואנאוויס לשעבר. "על אף התוצאות המאכזבות של הרבעון השני, גובר ביטחוננו ביכולתנו להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו", הוסיף. לדבריו, הירידה בהכנסות משקפת אף את ירידת המחירים בשוק.



הרווח התפעולי של חטיבת הפס הרחב היה 4.2 מיליון דולר ברבעון השני - שחיקה מרמה של 5.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003 ועלייה מ-1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי, מוסרים בחברה, משקף שיפור בשולי הרווח הגולמי כתוצאה משיפורים הנדסיים, מאמצי החברה להקטנת העלויות ותמהיל מיטיב של מוצרים.



החלוקה בחטיבות בשורות התחתונות מראה כי חטיבת הרשתות האופטיות (לשעבר לייטסקייפ) ייצרה הפסד תפעולי של 15.5 מיליון דולר ברבעון השני לעומת ברבעון הראשון - הידרדרות מהפסד תפעולי של 6.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003, והפסד תפעולי של 5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחברה מוסרים כי תוצאות החטיבה משקפות את החולשה בשוק הרשתות האופטיות ואת ההשפעה של נגיף ה-SARS בסין. אי.סי.טל, כפי שכבר דיווחה לאחרונה, ייצרה הפסד נקי של 13.8 מליון דולר לעומת הפסד נקי של 3.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003, ורווח נקי של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.



במהלך הרבעון, ייצרה החברה תזרים מזומנים חיובי מפעילויות שוטפות שהסתכם ב-20 מיליון דולר. יתרות המזומנים הסתכמו בסוף הרבעון ב-228 מיליון דולר. ברבעון השני ECI הגיעה להסכם עם הבנקים, וסיימה את הרבעון עם חוב ארוך טווח בסך 60 מיליון דולר. "אנו ממשיכים להתמקד באסטרטגיה פיננסית זהירה, בהמשך ייצור תזרים מזומנים חיובי וגידול ביתרות המזומנים תוך כדי הקטנת ההוצאות התפעוליות", אמר ענבר. החברה שינתה במהלך הרבעון את ההסכם עם הבנקים, כך שהיא עומדת כעת בתנאי הסף (קובננס). על פי ההסכם, לחברה 60 מיליון דולר באשראי לזמן ארוך וכן הועמדו לרשותה קווי אשראי לטווח הקצר בסך 30 מיליון דולר.



שווי השוק של ECI בבורסת הנאסד"ק הוא 320 מיליון דולר לאחר ירידה של 7.5% אתמול, טרם פרסום הדו"חות. החברה אף הודיעה היום כי גרד טנזר, עד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully