וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סיסקו נפלה ב-6.5% וגררה את הנאסד"ק מטה

עידו אלון

6.8.2003 / 23:55

GM ופורד משכו את דאו ג'ונס לעליות; מניות GM עלו ב-1% במחזור ער; NEC עלתה ב-3% לאחר שאישרה את תחזיות הרווח לרבעון השלישי

מניית סיסקו הובילה את המגמה השלילית במניות הטכנולוגיה וגררה את מדד נאסד"ק לירידה של 1.2%. מנגד, מניות הרכב המובילות עלו לאחר העלאת המלצה ומשכו את מדד הדאו ג'ונס לעלייה של 0.3%.

סיסקו סיסטמס , יצרנית ציוד האינטרנט הגדולה בעולם, ירדה ב-6.5% למרות שעמדה בתחזיות השוק לרבעון שהסתיים ב-26 ביולי, עם צמיחה של 27% ברווח וירידה של 2.6% בהכנסות. מנהלי החברה אמרו כי סימנים ראשונים להתאוששות כלכלית מובילים להעלאת תחזית הצמיחה בהכנסות ברבעון הנוכחי. מנייתה של ענקית הטכנולוגיה, שבשנות הבועה היתה חביבת קרנות הנאמנות, ירדה ב-5% במסחר לאחר הסגירה למרות שעמדה ביעדיה הפיננסיים.

בעקבות סיסקו נרשמה מגמה שלילית במגזר ציוד התקשורת והשבבים: אינטל ירדה ב-0.5%; נורטל ירדה ב-1.7%; אפלייד מטריאלס , שהודיעה היום על פרישת ד"ר ששון סומך מהנהלת החברה, ירדה ב-1.7%.

נשיונל סמיקונדקטור הודיעה כי מכרה את תחום ה-IA (יישומי מידע), התורם כ-5% מהכנסותיה, לידי יצרנית השבבים AMD. מניית נשונל עלתה ב-2%.

הנציבות האירופית מתכננת לכפות על מיקרוסופט לחשוף בפני מתחרותיה חלקים גדולים יותר מן הקוד של מערכת ההפעלה חלונות ולשנות את האופן בו היא משלבת את תוכנות הווידיאו והמוסיקה שלה בתוכנה. הנציבות האירופית מאשימה את מיקרוסופט בפגיעה בתחרות החופשית בשוק נגני המדיה והשרתים.

הממונה על התחרות בנציבות האירופית, מריו מונטי, שלח לחברה האמריקאית רשימת אזהרות סופית ואמר כי עדויות חדשות מחזקות את ההאשמות שמיקרוסופט השתמשה בתוכנת נגן המדיה שלה כדי לדכא תחרות. מונטי טען גם שמיקרוסופט משתמשת במונופול ממנו היא נהנית בשוק מערכות ההפעלה להשתלטות על שוק השרתים הבסיסיים. מניית מיקרוסופט הגיבה באדישות ונותרה ללא שינוי.

EMC, ענקית אחסון המידע, עלתה ב-3% לאחר שאישרה את תחזיות הרווח לרבעון השלישי. החברה צופה רווח של 4 סנט למניה, על הכנסות של 1.45 מיליארד דולר.

אנליסט ליהמן ברדס העלה המלצתו ואת תחזיות הרווח לחברות הרכב פורד ו-GM. האנליסט דארן קימבל העלה המלצתו לחברות לדרגת "משקל שוק", מהמלצת "משקל חסר" ואמר שהדיווידנדים שהחברות מחויבות לשלם בטוחים לאור השיפור המפתיע ברווחי החברות ובתזרים המזומנים שלהן. קימבל צופה עתה כי GM תרשום רווח של 4.80 דולר למניה בשנת 2003, לעומת תחזית קודמת לרווח של 3.50 דולר בלבד. לשנת 2004 העלה את תחזיות הרווח ל-3.40 דולר למניה, מתחזית קומת של 2.25 דולר בלבד. מחיר היעד למניית GM הועלה ל-33 דולרים, ממחיר יעד קודם של 28 דולרים. מניות GM עלו ב-1% במחזור ער.

פורד עלתה ב-1.2% לאחר שקימבל העלה את תחזיות הרווח לשנת 2003 ל-85 סנט למניה, מתחזיות קודמות ל-70 סנט למניה. לשנת 2004 העלה האנליסט את תחזיות הרווח לחברה ל-90 סנט למניה, מתחזית קודמת של 60 סנט. ובשנת 2005 צופה האנליסט רווח של 1.35 דולר עבור פורד. מחיר היעד למניית החברה הועלה ל-10 דולר, ממחיר יעד קודם של 9 דולר.

שומרי משקל בינ"ל (סימול WTW) איבדה 2.5% לאחר שהחברה הורידה את תחזית הרווח השנתית בשל נוכחות נמוכה מהצפוי במרכזיה בצפון אמריקה. עבור הרבעון השני רשמה חברה צמיחה ברווח ובהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully