וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ נערכת לעידן שאחרי סנדי ווייל

דפנה מאור

7.8.2003 / 9:22

סיטיגרופ מינתה אמש את מרג'ורי מאגנר, מקורבת של ווייל, לראשות החטיבה הרווחית ביותר; מחליפו של ווייל ייכנס לתפקיד בסוף השנה



סיטיגרופ , חברת השירותים הפיננסיים הגדולה בעולם, הודיעה על מינוי מרג'ורי מאגנר לראש חטיבת הבנקאות הצרכנית הגלובלית, האחראית למחצית מרווחי החברה, נכון למחצית הראשונה של 2003. במהלך זה נערכת סיטיגרופ לעידן שאחרי סנדי ווייל, המנכ"ל שיצר את מכונת הכספים הגדולה בתבל.



מאגנר בת ה-54 שימשה ב-16 החודשים האחרונים כסמנכ"ל תפעול של החטיבה, אשר פעילותה חולשת על מספר תחומים, בהם כרטיסי אשראי, בנקאות פרטית ומשכנתאות. עד כה מילא את התפקיד רוברט וילאמסטד, 57, המכהן כיום כנשיא סיטיגרופ.



ביולי הודיע ווייל על פרישתו מתפקידו בסוף השנה. ווייל הפך למנכ"ל סיטיגרופ לאחר מיזוגו של בנק סיטיקורפ עם קבוצת הביטוח טראוולרס ב-1998. הוא הצליח להפוך את סיטיגרופ למעצמת הפיננסים המובילה בעולם, אולם ספג בשנה האחרונה ביקורת קשה בשל חלקו של הבנק בשערוריות בוול סטריט. פרישתו היתה מתוכננת, ובמהלך השנה האחרונה חיפשה לו סיטיגרופ מחליף.



פרינס היה יד ימינו ומקורבו של ווייל בסיטיגרופ, וניהל את בנק ההשקעות ועסקיה הגלובליים של סיטיגרופ. רוברט וילאמסטד, 57, המכהן היום כנשיא החברה, יהפוך לסמנכ"ל התפעול ויהיה אחראי על עסקי הבנקאות הקמעונית וחטיבת המחקר והברוקרים סמית ברני. בנק ההשקעות של סיטיגרופ יישאר כפוף למנכ"ל.



בדומה לכך, גם מאגנר נחשבת למקורבת של ווייל. מינויה נחשב לאיתות נוסף לכך שווייל, המיועד להישאר בתפקיד יו"ר החברה עד 2006, אכן מתכנן להשאיר את תפקידי הניהול השוטפים בידי מחליפיו. מאגנר עבדה עבור ווייל מאז 1987, עם הצטרפה לחטיבת הבנקאות הקמעונית.



בשנה החולפת נקשר שמו של ווייל בשערוריות אנליסטים של סלומון סמית ברני, בנק ההשקעות של סיטיגרופ. ווייל נאלץ במארס השנה, למבוכתו הרבה, למשוך את מועמדותו לדירקטור במועצת המנהלים של בורסת ניו יורק (NYSE), בעקבות ביקורת קשה של התובע המחוזי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר.



ספיצר היה אחד המובילים בחקירה המקיפה שהתנהלה בשנה שעברה כנגד בנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט, בטענה שהטעו את המשקיעים בדו"חות ניתוח מניות מוטים על חברות שנמנו על לקוחותיהם. חטיבת בנקאות ההשקעות של סיטיגרופ, סלומון סמית ברני, התחייבה לשלם במסגרת ההסכם ליישוב התביעות קנס של 400 מיליון דולר, שהיה הגבוה ביותר מקרב כל הבנקים שנכללו בהסדר.



ווייל עצמו זומן לחקירה במסגרת זו, ופתח שערורייה זוטה כאשר החל להתנצח בפומבי עם האשמות שהטיחו בו עיתונים מכובדים כ"וול סטריט ג'ורנל", אשר הפנו כלפיו אצבע מאשימה ורמזו כי האינטרסים שלו ושל הבנק נפרדים.



במהלך החקירה התברר כי ווייל השפיע על אנליסט הטלקום של החטיבה, ג'ק גראבמן, להעריך מחדש את המלצתו למניית AT&T לפני שחברת התקשורת מינתה את סלומון כחתם בעסקה גדולה. בתמורה לכך, המליץ ווייל על בנו של גראבמן לגנון ילדים יוקרתי בניו יורק.



למרות כל האמור, הצעיד ווייל את סיטיגרופ לשיאי רווח הולכים וגדלים. ביולי דיווחה סיטיגרופ על עלייה של 12% ברווחי ברבעון השני ל-4.3 מיליארד דולר, והיכתה את התחזיות. הכנסות הבנק ברבעון השני האמירו ל-19.4 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully