וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: עליית התשואות באג"ח בארה"ב עשויה להמשיך להעיב על שוק האג"ח בארץ

אילן מוסנאים

7.8.2003 / 10:00

בבנק לאומי צופים פיחות זוחל בשקל בתקופה הקרובה עקב הירידה בפער התשואות בין ישראל לארה"ב ופקיעת סדרת 6540 של הגלבועים באמצע ספטמבר



עליית התשואות באיגרות החוב בארה"ב מצמצמת את פערי התשואות בין האג"ח בישראל לאג"ח בחו"ל ועשויה להמשיך להעיב על שוק האג"ח בארץ. כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירת שוק ההון השבועית שלהם.



בימים האחרונים, עקב הנפקות גדולות שממשלת ארה"ב מבצעת וביקושים נמוכים יחסית של המוסדיים בארה"ב, עלו התשואות באג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים לרמה של 4.42%. עלייה זו, כותבים כלכלני לאומי, וכן ההנפקה של האג"ח המיועדות שביצע האוצר בתחילת השבוע (בניגוד למדיניות המוצהרת של משרד האוצר), העיבו על המסחר בשוק האג"ח בשבוע האחרון.



בבנק לאומי מעריכים כי הירידה בפער התשואות בין ישראל לארה"ב תשפיע גם על המסחר במט"ח (שכן הזרים צפויים למכור אג"ח ישראליות, לרכוש דולרים ולהשקיע אותם באג"ח של ממשלת ארה"ב) ויחד עם הירידה במחזורי המסחר יביאו למסחר תנודתי במט"ח.



כלכלני הבנק מציינים כי גם פקיעת סדרת 6540 של הגלבועים (האג"ח הצמוד לדולר) באמצע ספטמבר הקרוב תשפיע בתקופה הקרובה על המסחר ועשויה לגרום לביקוש למט"ח בשוק. הם מעריכים כי במידה וייווצרו לחצים משמעותיים, צפויות הנפקות של אג"ח קונצרניות צמודות לדולר שיספקו חלק מהביקושים. כלכלני הבנק סבורים כי אפשרי פיחות זוחל בשקל בהיקף לא משמעותי וממליצים ללקוחות לשמור על הרכיב המט"חי בתיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully