וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש לפשיטות רגל אישר את הסכם הפשרה של וורלדקום/MCI הכולל פיצויים של 750 מיליון דולר

דפנה מאור

7.8.2003 / 10:09

ההחלטה לא התייחסה להאשמות חדשות הנוגעות להונאת חברות טלפון; הפיצוי הוא שבריר מהפסדי המשקיעים ובעלי האג"ח



בית המשפט לפשיטות רגל הצטרף אמש לביהמ"ש הפדרלי ואישר את תנאי הפשרה של MCI (לשעבר וורלדקום) עם בעלי המניות שלה. תחת תנאי ההסכם הסופי, יזכו בעלי המניות של החברה לפיצוי בגובה 750 מיליון דולר - סכום הגבוה ב-50% מ-500 מיליון הדולר שהיו אמורים לקבל ע"פ תנאי ההסדר הקודם. שליש מן הסכום, 250 מיליון דולר, יתקבל בצורת מניות ב-MCI, גלגולה החדש של החברה, המצפה לסיים את התארגנותה תחת פשיטת רגל בסתיו הקרוב.



השופט בביהמ"ש לפשיטות רגל קבע כי ההסדר הוגן וסביר ולטובתה המירבית של וורלדקום. בפסיקתו לא התייחס השופט להאשמות חדשות שהוטחו בוורדלקום, לפיהן הונתה חברות טלקום אחרות מהן קיבלה שירותים.



ועדת הנושים הבלתי מובטחים של החברה אישרה כבר את ההסכם ותמכה בו בפני בית המשפט לפשיטות רגל. ב-8 בספטמבר תידון תוכנית הארגון מחדש של בחרה.



MCI הגישה בקשה לפשיטת רגל ביולי 2002 לאחר שדיווחה על הונאה חשבונאית עצומה, שתפחה במרוצת הזמן עד ל-11 מיליארד דולר. פשיטת הרגל של החברה מחקה לחלוטין את שווי מניותיה, שהגיעו בשלב מסוים ל-180 מיליארד דולר.



ההסכם מאפשר ל-MCI להתחיל כמעט דף חדש, ולצאת לתחרות הקשה בשוק התקשורת נטולת חובות כמעט, לעומת המתחרות העמוסות עדיין בחובות. תוצאה זו, של מה שהיה ההונאה החשבונאית הגדולה בעולם, עוררה ביקורת רבה בקרב הציבור ומתחרותיה של MCI.



בסוף יולי נודע כי MCI נחקרת בחשד כי הונתה חברות טלפון אחרות בהיקף מאות מיליוני דולרים במשך קרוב לעשור. MCI היא חברת שיחות החוץ השנייה בגודלה בארה"ב, והחקירה נגדה מתמקדת בבדיקת חשד כי "הסוותה" שיחות חוץ כשיחות מקומיות כדי להימנע מתשלום דמי גישה לחברות טלפוניה מקומיות בארה"ב.



האשמות אלו, הנחקרות על ידי הרשויות הפדרליות בארה"ב, הועלו על ידי חברות המהוות מתחרות ל-MCI, כמו AT&T למשל. MCI ניסתה להציג בימים האחרונים הוכחות לכך כי פעולותיה לא היוו הונאה. אולם היום חשף "וול סטריט ג'ורנל" כי במסמכי AT&T מופיעות הוכחות לכך ש-MCI הפסיקה לנתב תעבורת תקשורת דרך קנדה מיד לאחר שהוגש נגדה צו זימון על ידי משרד המשפטים. MCI הכחישה כי הפסקת הניתוב קשורה לזימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully