וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הפיננסים רושמות עליות בעקבות דו"חות ברקליס ו-ABN; פרנקפורט יורדת ב-1.1%

דפנה מאור

7.8.2003 / 14:34

ירידות במניות התעופה ומוצרי הצריכה ממתנות את העליות בלונדון ובפאריס; ברקליס מזנק ב-5.9%



מניות הפיננסים רושמות מגמה חיובית בלונדון ובפאריס, בעקבות תוצאות טובות של ABN אמרו ההולנדי ובנק ברקליס הבריטי, אולם העליות במדדים שככו שעה לאחר הפתיחה בשל ירידות במניות הקמעונות ומוצרי הצריכה. מדדי פאריס ולונדון עולים ב-0.1%. מנגד, יורדת בורסת פרנקפורט ב-1% בעקבות אכזבה מתוצאות BASF וירידות במניות הפיננסים.



המתנה להחלטת הריבית בבנק המרכזי של בריטניה איננה משפיעה רבות על השוק, המצפה כי הבנק לא ישנה את הריבית מרמה נוכחית של 3.5%. הבנק המרכזי של אירופה יתכנס רק ב-21 בחודש כדי לדון בריבית.



ברקליס בנק הבריטי רשם עלייה של 12% ברווח במחצית הראשונה של השנה, בזכות תחום ההלוואות הקמעוניות ובנקאות ההשקעות. הרווח הנקי של הבנק עלה ל-2.2 מיליארד דולר, והיכה את תחזיות האנליסטים. מניות הבנק מזנקות ב-5.9%.



הצלחה נרשמה גם לבנק ההולנדי ABN אמרו, אשר רשם זינוק של 46% ברווחי הרבעון, ל-887 מיליון דולר. התוצאה היתה טובה מהצפוי, בזכות קיצוץ הוצאות והפסדים מצומצמים על הלוואות. מניות הבנק נסחרות ללא שינוי.



יצרנית הכימיקלים הגרמנית BASF רשמה ירידה של 61% ברווח הנקי ברבעון השני בשל הייסוף ביורו ובשל עלייה בחבות המס שלה. בנוסף צופה החברה שהרווח התפעולי ברבעון השלישי יירד, והמכירות יקפאו. בעקבות התחזית העגומה נופלת מנייתה ב-4.2%.



הרווח הנקי של BASF היה 195 מיליון יורו (221 מיליון דולר). תוצאה זו היתה נמוכה מתחזיות האנליסטים אולם בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 319 מיליון יורו. הכנסותיה ירדו ב-1.6% ל-8.2 מיליארד יורו.



ירידות שערים במגזר מוצרי הצריכה מושכות את השוק מטה: יוניליבר יורדת ב-0.1%; נסטלה יורדת ב-0.3%. מניות חברות התעופה במגמה דומה: בריטיש איירווייס יורדת ב-0.2%; לופטהאנזה יורדת ב-0.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully