וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיחה חדה ברווחי NTT דוקומו ברבעון השני בזכות שיפור ברשת הדור השלישי

דפנה מאור

7.8.2003 / 12:11

ההכנסה למנוי בשירות ה-3G צמחה ב-20%; החברה האם NTT אישרה תחזיות להכנסות של 91 מיליארד דולר השנה



צמיחה חדה נרשמה ברווח NTT דוקומו ברבעון השני של השנה, בזכות שיפור בעסקי שירות הדור השלישי שלה. ענקית הסלולר היפאנית רשמה רווח של 196.8 מיליארד ין (1.64 מיליארד דולר) ברבעון. מכיוון שבעבר דיווחה פעמיים בשנה, אין נתונים להשוואה ברבעון המקביל, אולם במחצית הראשונה של שנת הכספים הקודמת רשמה החברה רווח של 4.17 מיליארד ין (34.8 מיליון דולר) בלבד.



דוקומו, חברת הסלולר הגדולה ביותר במונחי שווי שוק והכנסות, רשמה ברבעון 31.8% מכלל הרווח השנתי החזוי שלה. הכנסותיה ברבעון היו 1.25 טריליון ין (10.4 מיליארד דולר).



שירות הדור השלישי של דוקומו, FOMA, הושק לפני שנה וחצי ולא הצליח לשחזר את הצלחתו של I-Mode, אשר היווה פריצת דרך בתחום האינטרנט הסלולרי. עד כה סבל השירות מכיסוי גיאוגרפי חלקי ומכשירים מסורבלים.



אולם דוקומו האיצה את הרחבת הרשת והשיקה מכשירים חדשים בעלי אורך חיי סוללה משופר, והצליחה למשוך 205 אלף מנויים חדשים במהלך הרבעון. ההכנסה הממוצעת למנוי FOMA היתה 9,610 ין (80 דולר), עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל.



שירותי הדור השני של דוקומו הצמיחו אף הם את ההכנסות למנוי, ומספר המנויים עליהם הגיע בסוף הרבעון ל-44 מיליון.



החברה האם של דוקומו, ניפון טלגרף אנד טלפון (NTT) רשמה הכנסות של 2.67 טריליון ין (22.2 מיליארד דולר) ברבעון השני, אך לא דיווחה על הכנסותיה. NTT חזרה על תחזית הרווח וההכנסות לשנת הכספים, המסתיימת במארס 2004. היא צופה לרשום רווח נקי של 3.77 מיליארד דולר והכנסות של 91 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully