וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיע גדול של פרוזיבן דורש מסבן לשנות את תנאי עסקת הרכש כדי לא להפלות בין משקיעים

דפנה מאור

7.8.2003 / 14:06

סבן צפוי לרכוש את מניות ההצבעה של פרוזיבן במחיר גבוה ממה שעשויים לקבל בעלי מניות הבכורה, דיווח "פייננשל טיימס"



מבנה הון המניות המורכב של חברת הטלוויזיה הגרמנית פרוזיבן עשוי לעמוד בעוכריו של המשקיע הישראלי-אמריקאי חיים סבן. אחד המשקיעים הגדולים בפרוזיבן, חברת ההשקעות טוויני בראון (Tweeny Brown), שוקל צעדים משפטיים נגד העסקה בה צפוי סבן לרכוש את המניות הרגילות, הנושאות זכות הצבעה, של סבן, דיווח "פייננשל טיימס".



סבן חתם על הסכם לרכישת רוב מניות פרוזיבן מידי נושי החברה. המניות הנרכשות הן מניות רגילות, נושאות זכות הצבעה, אשר אינן נסחרות בקרב הציבור. הצעת הרכש שלו, לפי דיווחים, מעניקה למניות שווי של 7.5 יורו למניה. הנתח שיירכש מהווה למעשה 36% ממניות החברה, אך הוא נושא 72% מקולות ההצבעה. סבן צפוי גם לרכוש נתח של 13% מידי המו"ל הגרמני אקסל שפרינגר.



אולם לפרוזיבן יש סוג נוסף של מניות, הנסחרות בבורסת פרנקפורט. מניות בכורה אלו אינן נושאות זכות הצבעה. דירקטוריון פרוזיבן העלה בחודש שעבר הצעה להמיר את מניות הבכורה למניות בעלות זכות הצבעה, ובכך להשוות למעשה בין שני "מעמדות" המשקיעים בחברה. אם סבן ירצה לרכוש את מניות הבכורה, הוא יידרש להגיש הצעה במחיר מינימלי השווה למחיר הממוצע בתשעים ימי המסחר הקודמים - 5.62 יורו נכון להיום.



חברת טוויני בראון טוענת כי מחיר זה מפלה את המשקיעים במניות הבכורה לרעה. במקרה של המרת המניות לרגילות היה סבן עשוי לשלם את המחיר הגבוה יותר. בהתאם לכך, אמר נציג החברה ל"פייננשל טיימס" כי החברה תנקוט בכל שביכולתה כדי לתקן את המעוות. טוויני בראון קראה לסבן לאמץ את הצעת המרתן של המניות במקום לשלם מחיר נמוך מדי למשקיעים, ואמרה כי תבקש תמיכה של משקיעים נוספים במהלך לשנות את תנאי העסקה.



חוקי הרכישה בגרמניה נחשבים נוקשים למדי ולא פתוחים לפרשנות, כך שככל הנראה יעמוד הרגולטור לצד סבן במחלוקת זו. קבוצת סבן קפיטל אמורה להשלים את העסקה תוך יום, ולא הגיבה לדיווח עבור "פייננשל טיימס". בשעה זו טרם התקבלה תגובה מנציגי סבן בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully