וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסוג ל-119.88 ין לקראת הנפקת אג"ח ממשלתיות בארה"ב

דפנה מאור

7.8.2003 / 14:57

היורו התחזק מעט ל-1.137 דולר; ממשלת ארה"ב תסיים השבוע סבב הנפקות אג"ח של 60 מיליארד דולר



הדולר נחלש במידה מתונה מול היורו והין, לקראת ביצוע הנפקת אג"ח ממשלתיות שלישית במספר השבוע. היורו נסחר ברמה של 1.137 דולר, לעומת 1.133 דולר אמש. הדולר נסחר ברמה של 119.88 ין לעומת 120.22 ין אמש.



הנפקת אג"ח לחמש בשנים בהיקף של 18 מיליארד דולר שהתבצעה אתמול בארה"ב זכתה לביקוש יתר של 2.48, היחס הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2000. הנפקה זו עמדה בניגוד לתגובות הפושרות
שזכתה להן הנפקה שנערכה שלשום של אג"ח לשלוש שנים. חיתום היתר להנפקה זו, שגייסה 24 מיליארד דולר לקופת הממשל, זכתה לחיתום יתר (bid-to-cover) של 1.32 לעומת 1.96 בהנפקה קודמת במאי.



סוחרי האג"ח הראשיים, הפועלים ישירות מול הבנק הפדרלי ומבצעים מעין חיתום לאג"ח שמנפיק האוצר, נאלצו לספוג שלשום את ההיצע במלואו כמעט בשל חוסר עניין של המשקיעים. לפי הערכות, היה גם חלקם של המשקיעים הזרים קטן. הנפקה שלישית תתקיים היום, ובה יימכרו אג"ח ל-10 שנים בהיקף של 18 מיליארד דולר.



הצלחתה של ההנפקה אמש הובילה להתחזקות הדולר במסחר אמש. אולם לקראת ההנפקה הצפויה להתבצע היום החל הדולר להיחלש.



היום יתפרסמו נתוני הצמיחה בפריון העבודה לרבעון השני. לפי תחזיות האנליסטים יצביעו אלה על צמיחה של 2.2% ברבעון.



סימני ההתחזקות בכלכלה האמריקאית עשויים לתמוך בדולר, אולם הגירעון התקציבי הגדול והיקפי הגיוסים הגדולים גורמים לעלייה בשיעורי התשואות על האג"ח הממשלתית. חולשת בורסות וול סטריט בימים האחרונים פוגעת אף היא בסיכויי ההתאוששות של הדולר.



על המסחר, בין היתר, צפויה להשפיע פגישתו של שר הכלכלה של יפאן, הייזו טקנאקה, אשר ייפגש היום בארה"ב עם בכירים בממשל. הוא ידון במדיניות המט"ח עם שר האוצר האמריקאי ג'ון סנואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully