וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביית המס משוק ההון הסתכמה ביוני ב-138 מיליון שקל; מתחילת השנה נגבו 731 מיליון שקל

ניצן כהן

7.8.2003 / 14:30

מנהל הכנסות המדינה באוצר: עיקר הגידול נובע מהגאות בשוק ההון - לריבית הגבוהה של בנק ישראל השפעה שולית בלבד; הגבייה מתחילת השנה עוקפת את תחזיות האוצר



מאת ניצן כהן ואמיר טייג



בחודש יוני גבה מס הכנסה סכום של 138 מיליון שקל מרווחים שנבעו מהכנסות ריבית ומהשקעות בבורסה. מהנתונים עולה כי במסגרת הרפורמה במס, שאפשרה קיזוז הפסדים מהשקעות, החזיר מס הכנסה 9.2 מיליון שקל לזכאים, כך שהכנסות המדינה נטו מרווחים משוק ההון כולו הסתכמו ב-128.8 מיליון שקל.



בתגובה לפרסומים כי הריבית הגבוה של בנק ישראל היא בין הגורמים העיקריים לעליה בגביית המסים משוק ההון, אומר מאיר קפוטא, מנהל הכנסות המדינה במשרד האוצר, כי אינו רואה גידול משמעותי ממקור זה ועיקר הגידול בהכנסות ממס רווחי ההון נובע מהגאות בבורסה ובשוק ההון. "אם בתום השנה יירשם גידול בהכנסות מול התחזיות, זה ינבע בעיקר מעליות בבורסה", אומר קפוטא.



עוד עולה מנתוני מס הכנסה כי ההכנסות התחלקו כך: 105.5 מיליון שקל נגבו בגין ריבית ששולמה על פקדונות, ו-8 מיליון שקל נוספים נגבו על רווחים מתוכניות חיסכון. מרווחים מהמסחר בבורסה גבה מס הכנסה 24.5 מיליון שקל, כש-22.5 מיליון שקל מהם נבעו מעסקות בבורסה ו-2 מיליון שקל נבעו מעסקות שבוצעו מחוץ לבורסה.



סך הכל נגבו 731 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה מהכנסות ריבית ורווחי הון בבורסה. תחזיות ההכנסות המדינה ממס רווחי הון עומד על כ-1.2 מיליארד שקל בשנת 2003. על פי הגבייה עד כה ניתן לומר כי הקצב עוקף את התחזיות, אך אם במחצית השנייה של השנה שוק ההון לא ירשום את אותן עליות שרשם במחצית הראשונה, הגבייה עשויה לחזור לתחום היעד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully