וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל YES: בקרוב נקבל כ-10 מיליון דולר ונעבירם לספקים

ערן גבאי

7.8.2003 / 16:31

הקטינה אשראי הספקים בכ-9% ל-470 מיליון שקל; תזרים מזומנים שלילי של כ-30 מיליון שקל במחצית הראשונה; "ברבעון ה-3 כבר גייסנו יותר מנויים מברבעון ה-2"

"YES תקבל את השלב הראשון בהזרמת המימון בתוכנית האשראי החדשה שאושרה (93 מיליון דולר עד אמצע 2005) מיד עם סיום שלבי אישורה, בעוד כשבוע עד שבועיים. נקבל מייד 10 מיליון דולר ונעביר אותם לרשימת הספקים הממתינים שלנו", כך אומר היום מנכ"ל חברת הלוויין YES, שלמה לירן.

לדבריו, YES הקטינה את אשראי הספקים שלה ברבעון השני בקרוב ל-9% ל-470 מיליון שקל, בהשוואה לכ-515.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2003. "ב-12 החודשים האחרונים הורדנו את אשראי הספקים ב-101 מיליון שקל", קובע לירן. לירן מדגיש ש-YES לא קיבלה מימון נוסף מהבנקים מאז אפריל, והתממנה בעיקר מהזרמות הבעלים.

חברת הלוויין הגדילה הרבעון את הכנסותיה בכ-5% בהשוואה לרבעון הקודם, כשהגידול במספר המנויים היווה פחות מ-1.5% והחברה העלתה את מחיריה ב-6 שקלים לכמחצית מלקוחותיה רק ב-1 ביוני, כך שמרבית העלאת המחיר תיזקף לטובת הכנסות החברה ברבעון הבא. ברבעון הנוכחי העלאת המחיר שבוצעה בסוף הרבעון הראשון הסתכמה בכ-0.8% בלבד.

לדברי לירן, מחצית המנויים שמחירי חבילותיהם לא הועלו הם מנויים הנמצאים תחת מבצעי הכרות ומנויים המחוברים לחבילת השידורים הבלתי מוגבלת.

YES רשמה במחצית הראשונה של 2003 תזרים מזומנים שלילי נטו מפעילות שוטפת של כ-30 מיליון שקל, לאחר שברבעון הראשון כבר עברה לתזרים חיובי של 5.5 מיליון שקל. התזרים השוטף השלילי של החברה ב-2002 הסתכם בכ-70 מיליון שקל.

YES מצליחה לשפר משמעותית בשני הרבעונים הראשונים של 2003 את ההפסד הגולמי שלה שהסתכם הרבעון בכ-43 מיליון שקל, למרות גידול בפחת כתוצאה משינוי במדיניות הפחת שביצעה החברה בתחילת השנה. לירן צופה מעבר של חברת הלוויין לרווח גולמי ברבעון השלישי של 2004.

החברה מצליחה לשפר את עלויות המכר שלה, החל מתחילת 2003, שהיווה את עיקר הנטל על תוצאותיה בשנת 2002. לירן טוען כי השיפור בתוצאות החברה מתחילת השנה, הוא תוצאה של השינוי האסטרגי שביצעה החברה באמצע 2002, כשעברה להתמקד ברווחיות והחליטה להקטין את קצבי הגיוס שלה.

עם זאת, תוכנית העבודה של חברת הלוויין קבעה שהחברה לא תרד מקצב גיוס חודשי של 6 אלף מנויים. בפועל המצב אחר. "ברבעון השלישי עד כה כבר גייסנו יותר מנויים משגויסו ברבעון השני. היום החברה מגייסת מנויים רווחיים יותר מהמנויים שגויסו בעבר, שכן ההטבה שניתנת היום ללקוח חדש מסתכמת בכ-30 שקל מתחת למחיר המחירון, בעוד לפני כחצי שנה במסגרת המבצעים גייסנו לקוחות בהטבה של 100 שקל", אומר לירן.

"תבל מתפרעת במחירים - השאר רגועות"

לירן מגיב על העובדה שחברת הלוויין גייסה ברבעון השני של השנה כ-5 אלף מנויים בלבד, מספר הנמוך מקצב גיוס המנויים של החברה בחודש עד לפני מספר חודשים. עם זאת, למרות הטענה לגיוס מנויים איכותיים, YES לא הצליחה הרבעון להגדיל את ה-ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי) שלה, והוא נותר על כ-175 שקל - זהה לזה ברבעון הראשון של השנה.

"אפריל הוא חודש חלש מסורתית. כמו כן, ברבעון השני חברת תבל ניהלה נגדנו קרב עקוב מדם והורידה את מחיריה למחירים שהיא צריכה להצטער עליהם. זה יכול לנבוע אחת משניים - או מצב של חוסר ניהול ושליטה בחברה, או בהחלטה מודעת של נאמן תבל (צבי יוכמן - ע.ג) שהגדלת מספר המנויים חשובה לו ולא הכסף. כשמדברים על שווי מנוי כבלים של 1,450 דולר, אולי יותר חשוב מספר המנויים ותבל מנצלת את זה שהיא תחת צו הקפאת הליכים ולא משלמת ריבית".

לירן טוען שתבל עדיין מתפרעת במחיריה בשוק, אך חברות הכבלים האחרות הרבה יותר רגועות. "התעשייה בסחרחורת, אבל הרבעון השלישי יהיה טוב יותר שכן נגייס יותר מנויים מכך שבחודשים יולי אוגוסט מסורתית עוברים יותר דירות. ופוטנציאל ההכנסות ייגדל כתוצאה מכניסת הערוצים פלייבוי ותכלת", הוא אומר. לירן מציין שהחברה מאבדת כ-7,500 מנויים בחודש.

YES לא מצליחה לשפר את ההוצאות התפעוליות שלה זה הרבעון השני ברציפות ואלה מסתכמים בכ-50 מיליון שקל ברבעון. למעשה, השיפור בשורה הגולמית נגרר גם לשיפור בהפסד התפעולי, שהסתכם הרבעון בכ-91 מיליון שקל.

לגבי הגידול של 33% בהפסד הנקי של החברה ל-165 מיליון שקל הרבעון, אומר לירן, שהחברה רשמה הרבעון הוצאות מימון של 74 מיליון שקל ברובו המכריע בהשפעת המדד והדולר. הוא הדגיש שברבעון המקיבל רשמה YES הכנסות מימון של 41 מיליון שקל, כך שהחברה נפגעה הרבעון בהפרש של כ-115 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully