וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות במדדי וול סטריט למרות נתוני מאקרו טובים מהצפוי

דפנה מאור

7.8.2003 / 17:07

וול מארט מובילה את מניות הקמעונות לעליות; פיריון העבודה בארה"ב זינק בשיעור של 5.7% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל



ירידות קלות נרשמות במסחר בוול סטריט, למרות נתוני מקרו טובים מהצפוי, המעידים על התאוששות בכלכלה.



פיריון העבודה בארה"ב זינק בשיעור של 5.7% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל. השיפור היה גבוה מתחזיות לעלייה של 4.2% בלבד. פריון העבודה, המודד את היחס בין תפוקת המשק ללא המגזר החקלאי לבין מספר שעות העבודה, נחשב לאחד הגורמים המניעים קדימה את הכלכלה האמריקאית.



עלות התעסוקה ברבעון ירדה ב-2.1% בעוד שהשכר הריאלי עלה ב-2.9% - שני נתונים מעודדים נוספים. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים עלה פריון העבודה ב-3.8%.



נתון חיובי נוסף שפורסם על ידי משרד העבודה בארה"ב הראה כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר לשפל של ששה חודשים. מספר הדרישות הראשונות ירד ב-3,000 ל-390 אלף. הממוצע לארבעת השבועות האחרונים יד ל-397,250, הנמוך ביותר מאז 15 בפברואר.



מניות הקמעונות רושמות מגמה חיובית בעקבות תוצאות טובות של מכירות חודש יולי.



וול-מארט עולה ב-1.5% לאחר שדיווחה על צמיחה טובה מהצפוי במכירות חודש יולי בחנויות הפתוחות יותר משנה. הקמעונאית הגדולה בעולם ייחסה את התוצאות למזג אוויר טוב שעודד את הצרכנים לצאת לקניות. הצמיחה היתה גבוהה מתחזית של 4%, לעומת צמיחה של 4.5% בתקופה המקבילה.



רשת בתי הכלבו האמריקאית ג'יי.סי פני רשמה גידול של 3.7% במכירות חנויות זהות ביולי. מנייתה עולה ב-0.1%.



רשויות מס ההכנסה בארה"ב חוקרות חשדות כי לפחות 10 מהבנקים הגדולים בארה"ב העבירו יותר מ-17 מיליארד דולר למקלטי מס בדמות קרנות פטורות, כדי להימנע מתשלום מסים מקומיים למדינות. על החקירה דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



הכספים הועברו, לפי החשד, לקרנות השקעה, אשר במקום למכור מניות שילמו דיווידנדים פטורים ממס לבנקים. בין הבנקים הנקובים ברשימות של מס ההכנסה נמצאים בנק אוף אמריקה, שהעביר 8 מיליארד דולר לקרן שלו, ובכך העלים הכנסות של 750 מיליון דולר בארבע השנים האחרונות; סיטי נשונל, קתאי בנק ואחרים. בנק אוף אמריקה יורד ב-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully