וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל לשעבר של אמריקן בנקנוט האמריקאית הורשע בניפוח רווחי החברה במשך שנתיים; צפוי לעד 30 שנות מאסר

סוכנויות הידיעות

7.8.2003 / 18:40

ההונאה החשבונאית של מוריס וייסמן איפשרה לחברה, המדפיסה המחאות בנקאיות, לבצע IPO מצליח בחברה הבת אמריקן בנקנוט הולוגרפיקס



מוריס "מיקי" וייסמן, לשעבר יו"ר ומנכ"ל חברת אמריקן בנקנוט, המדפיסה המחאות בנקאיות, הורשע היום בניפוח רווחי החברה כדי להביא להצלחת הנפקה ראשונה לציבור שביצעה.



חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בניו יורק פסק כי וייסמן ניפח את רווחי החברה בשנים 1996 ו-1997.



בשנת 1998, הודות לתוצאות כספיות כוזבות אלה, הצליחה החברה לגייס 115 מיליון דולר ב-IPO של החברה הבת אמריקן בנקנוט הולוגרפיקס. בעקבות חשיפת ההונאה החשבונאית בתחילת 1999, קרסו מניות אמריקן בנקנוט הולוגרפיקס ממחיר של 16 דולר למניה למחיר של 1.8 דולר. המניה נמחקה ממסחר באוגוסט 1999.



בעקבות ההונאה הפסידו המשקיעים יותר ממאה מיליון דולר. למרות שמדובר בסכום שהמתגמד לעומת הפסדי המשקיעים בשערוריות וורלדקום ואנרון, מדובר בפסיקה רבת משמעות.



עד לגל השערוריות הפיננסיות של שנת 2002 היה קשה מאוד לאסוף די ראיות כדי להביא להרשעות בתיקי הונאה בתחום ני"ע, במיוחד להרשעת מנכ"לים. מנהלים בכירים טענו לעיתים קרובות כי לא היו מודעים לשחיתויות שפשו בחברה תחת הנהגתם. אלא במשפט נגד אמריקן בנקנוט הצליחה התביעה להוכיח לא רק כי בוצעו עבירות הונאה בחברה אלא גם שהמנכ"ל לשעבר נשא באחריות.



עד השערורייה בחברת הסחר באנרגיה אנרון, הגישה הרווחת בקרב מרבית התובעים הפדרלים היתה כי הגשת כתבי אישום בגין עבירות הונאה בתחום ני"ע הן חסרות סיכוי. תובעים מעטים, למעט משרד התובע הכללי של ניו יורק, העזו להתמודד עם הררי הניירת הנלווים לתיקים אלה. יתרה מזאת, תיקים מסוג היו סבוכים מבחינה חשבונאית ולפיכך היה קשה להציגם בפני חבר המושבעים. עם זאת, טוענים מומחים כי פסק הדין במשפט וייסמן עשוי להוות תפנית בתחום התביעות בגין פשעים תאגידיים. דיוני בית המשפט בתביעות שהגיש משרד התובע הכללי של ניו יורק נגד וורלדקום ואדלפיה צפויים להיפתח בתחילת שנת 2004.



בעקבות פסק הדין הודיע עו"ד של וייסמן כי הלקוח שלו מאוכזב מהפסיקה, וכי בכוונתו לשקול את צעדיו. וייסמן בן ה-62 צפוי לעונש של עד 30 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully