וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר הצרפתי: אין כל הצדקה להפרטת אייר פראנס באקלים העסקי הנוכחי

רן דוידוב

7.8.2003 / 19:18

פרנסיס מר אמר ל"לה מונד" כי המצוקה הקשה בענף התעופה תביא לדחיית הפרטת החברה; ממשלת צרפת מחזיקה ב-54.4% ממניות החברה והודיעה ביולי שעבר כי תצמצם החזקותיה ל-20% בתוך שנה



שר האוצר הצרפתי פרנסיס מר אמר שחברת התעופה הלאומית אייר פראנס ערוכה לחלוטין להפרטה, אך אין כל הצדקה פיננסית לערוך אותה כעת בשל המצוקה הקשה בענף התעופה, מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.



בראיון לעיתון "לה מונד" שיתפרסם מחר אמר מר: "אני יודע שאייר פראנס מוכנה להפרטה מלאה ושהאסטרטגיה שלה מוגדרת היטב. אבל מכירת האחזקות הממשלתיות בשעה זאת לא תשרת האינטרסים של משלמי המסים".



ממשלת צרפת מחזיקה כעת ב-54.4% ממניות אייר פראנס לאחר שהנפיקה ב-1999 בשוק המניות חלק מהחזקותיה בחברה. המשבר החמור בענף התעופה והתגברות התחרות מצד חברות התעופה המוזלות הביא לפגיעה קשה בעסקי אייר פראנס ומנייתה נסחרת היום במחיר של 13.27 יורו לעומת 14 יורו בשעת הנפקתה לפני 4 שנים.



משרד האוצר הצרפתי הודיע בחודש יולי שעבר כי הוא מתכוון לצמצם את אחזקות הממשלה בחברה לפחות מ-20% בתוך שנה בקירוב. אולם הקיפאון הכלכלי המתמשך, מלחמת עיראק ומגפת הסארס הביאו לדחייה של הליך ההנפקה.



מנכ"ל החברה ז'אן-סיריל ספינטה אמר כי ההשתחררות מבעלות המדינה היא הכרחית בכדי לאפשר לחברה לפתח את הפוטנציאל שלה במלואו. הפרטת החברה תאפשר לאייר פראנס לחדש את צי מטוסיה ולחזק את התקשרויותיה עם חברות זרות. בחודש שעבר אימצו בעלי המניות של החברה החלטה שתאפשר לממשלה לצמצם את אחזקותיה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully