וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע בלבד ממועדוני הכדורגל באנגליה צופים כי יסיימו את עונת 2003/04 ברווח

רן דוידוב

7.8.2003 / 20:03

ירידת ההכנסות מפרסום וממכירת זכויות שידור מאיימת להביא לחיסולם של מועדוני כדורגל בליגות הנמוכות במידה שלא ישנו את המודל העסקי - עולה מדו"ח של חברת הייעוץ PKF



רבע בלבד ממועדוני הכדורגל בבריטניה מעריכים כי יסיימו את עונת 2003/04 ברווח, כך עולה מסקר של חברת הייעוץ העסקי PKF. בנוסף נטען כי הפער הפיננסי בין מועדוני הצמרת של ליגת העל ליתר המועדונים הפך בלתי הפיך ושמועדוני הליגות הנמוכות חייבים לשנות את המודל העסקי על מנת להמשיך ולהתקיים.



ע"פ הסקר, 76% ממועדוני הכדורגל של ליגת העל והליגה הראשונה האנגליות וליגת העל הסקוטית צופים כי עונת הכדורגל הקרובה תניב להם הפסדים. המצב הפיננסי הקשה הביא בשנה שעברה 43% ממועדוני הכדורגל להגדיל את הלוואותיהם הבנקאיות. השנה צופים 57% מהם כי ינצלו את מרבית קו האשראי הבנקאי שהועמד להם.



המצוקה אף הגבירה באופן חד את מספר המועדונים הנכונים לחלוק את מגרשם הביתי עם מועדונים אחרים במטרה לחסוך בעלויות. גידול חד נרשם גם במספר המועדונים שהצהירו כי ימכרו את שחקניהם המובילים בשעת הצורך.



אפיק נוסף של חסכון פוטנציאלי הוא הצמדת שכר השחקנים לביצועים. שוק השחקנים דעך בשנתיים האחרונות ומכירתם מניבה סכומים נמוכים יותר עבור הקבוצות, אולם מדו"ח שפירסמה בשבוע שעבר דלויט אנד טוש עולה ששכר השחקנים הוא בבירור סעיף ההוצאות הגדול ביותר ומהווה כשני שלישים מכלל מכירותיהן.



PKF מצא ש-71% מהמועדונים באנגליה קושרים כעת בין השכר לבין הישגי הקבוצה ו-55% ממועדוני הליגה הסקוטית והליגה הראשונה האנגלית יפחיתו את שכר שחקניהם במקרה של ירידת ליגה.



מועדוני הכדורגל מהליגות הנמוכות מסתמכים כעת על מכירות הכרטיסים כמקור העיקרי להכנסות, בעקבות התמוטטותה בשנה שעברה של ITV דיגיטל, שהחזיקה בזכויות השידור למשחקיהן. קריסת ITV עלתה לקבוצות הקטנות עד 2.5 מיליון ליש"ט (4 מיליון דולר) בשנה.



בסקר השתתפו 21 מנהלי כספים -- 15 מהליגות האנגליות ושישה מהליגה הסקוטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully