וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שומר על רמתו הנמוכה מאמש - נסחר ב-1.136 דולר ליורו

יהודה שויצר

8.8.2003 / 9:40

הין נסחר בשער של 119 ין לדולר, לעומת 119.05 ין לדולר אתמול; חברות יצרניות רבות מארה"ב מברכות על החולשה בדולר והחלו בגיוס עובדים



הדולר האמריקאי שמר על רמתו הנמוכה מאמש, חרף הנפקה מוצלחת של אג"ח ממשלתית ל-10 שנים של משרד האוצר האמריקאי. היורו נסחר ברמה של 1.1364 דולר, שינוי קל ביחס לשער1.137 דולר שנרשם אמש. הין נסחר בשער של 119 ין לדולר, לעומת 119.05 ין לדולר אתמול.



הנפקת אג"ח ל-10 שנים בהיקף של 18 מיליארד דולר, שערך משרד האוצר האמריקאי אתמול בשעות הערב זכתה להצלחה. ביקושי היתר לאגרות הסתכמו ביחס של 2.00, לעומת 1.22 בהנפקה הקודמת של אג"ח ל-10 שנים. גם הנפקת האג"ח ל-5 שנים שהתבצעה אתמול זכתה להצלחה, אולם שלשום נרשמו ביקושים פושרים בלבד להנפקת אג"ח לשלוש שנים. חיתום היתר (bid-to-cover) להנפקה זו, שגייסה 24 מיליארד דולר לקופת הממשל, הסתכם ב-1.32 לעומת 1.96 בהנפקה קודמת במאי, וכתוצאה מכך הגיב הדולר בירידה ניכרת.



סוחרים מעריכים גם שהעלייה בשער היורו כנגד הדולר השבוע נגרמה בין היתר כתוצאה מהצטמצמות ההפרש שבין התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב לאג"ח מקבילות באירופה. ההפרש בתשואה בין האג"ח ל-10 שנים של משרד האוצר האמריקאי לאג"ח המקביל של משרד האוצר הגרמני ירד ל-0.21% מ-0.35% בשבוע שעבר.



החולשה בדולר, שאיבד קרוב לחמישית מערכו מאז ינואר 2002, עושה טוב לחלק מהחברות האמריקאיות. למרות שהמשק האמריקאי הוא בעיקרי צרכני ולא יצרני (המגזר היצרני הצטמצם ומהווה כ-20% מהפעילות הכלכלית האמריקאית), לא מעט חברות נהנות מהחולשה הנוכחית בדולר. חברות כגון ג'ילט, דופונט ואחרות, שעדיין השאירו את מרכזי היצור שלהן בארה"ב, החלו בגיוס עובדים נוכח ההתאוששות המחודשת בהזמנות לתוצרתן משווקים שמעבר לים. במקביל לפריחה המחודשת ביצור בארה"ב, חברות יצרניות באירופה ויפאן מאבדות נתח שוק עקב הקושי להתחרות עם המוצר המיובא מארה"ב שעתה הוא יותר אטרקטיבי.



אתמול התפרסמו מספר נתוני מקרו חיוביים בארה"ב. פיריון העבודה זינק בשיעור של 5.7% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל. השיפור היה גבוה מתחזיות לעלייה של 4.2% בלבד. פריון העבודה, המודד את היחס בין תפוקת המשק ללא המגזר החקלאי לבין מספר שעות העבודה, נחשב לאחד הגורמים המניעים קדימה את הכלכלה האמריקאית.



במקביל דיווח משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר לשפל של שישה חודשים. מספר הדרישות הראשונות ירד ב-3,000 ל-390 אלף. הממוצע לארבעת השבועות האחרונים ירד ל-397,250, הנמוך ביותר מאז 15 בפברואר.



היום לא צפויים להתפרסם נתוני מקרו חשובים בארה"ב, והצפי הוא למסחר מנומנם בשוק המט"ח - מסחר המאפיין את חודש אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully