וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנירב: משרדי רו"ח מציעים שירותים במחירי הפסד תוך פגיעה בעיקרון האי-תלות

בן-ציון ציטרין

8.8.2003 / 9:56

לדברי נשיא לשכת רואי החשבון - אם המשרדים אינם מפסידים ברמות התעריפים הנמוכים שהם מציעים, המשמעות היא גרועה יותר - שלא נעשית עבודה ראויה



נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח עופר מנירב, מתריע על כך שמשרדים לראיית חשבון מציעים שירותי ביקורת וייעוץ מס במחירי הפסד עד כדי פגיעה בעיקרון האי תלות. לדבריו, אם המשרדים אינם מפסידים ברמות התעריפים הנמוכים שהם מציעים, המשמעות היא גרועה יותר - שלא נעשית עבודה ראויה. רואה חשבון מחויב באי תלות ביחסיו המקצועיים עם לקוח כדי להבטיח את עצמאותו, רצינות ביקורתו ואמינות הדו"חות שעליהם הוא חותם.



לדברי רו"ח מנירב, מדובר בתופעה שאינה מאפיינת סוג מסוים של משרדים, אלא משותפת למשרדים גדולים, בינונים וקטנים. רו"ח מנירב מביא לדוגמה כמה הצעות שהגישו משרדים לראיית חשבון לחברות ציבוריות בהיקפים בינוניים בסכום של 20 אלף דולר שכר טרחה לשנה לביקורת, כולל ארבעה דו"חות רבעוניים לחברות פעילות.



"עד לאחרונה", אמר רו"ח מנירב, "גבו בעבור תיק כזה 50 אלף דולר. אלה שגובים 20 אלף דולר, לא יכולים להרוויח על תיק כזה, אלא אם כן אינם נותנים את רמת שירות שלה התחייבו".



רו"ח מנירב הוסיף כי התופעה של תעריפי היצף שהם תעריפי הפסד, באה לידי ביטוי גם בעבודות שמוציא החשב הכללי באוצר. לדבריו, כבר נתקל בהצעות של משרדים ב-25 דולר לשעת עבודה, שכר טרחה ממוצע לעבודת בכירים וזוטרים במשרד: "אין לי ספק שבהסכם כזה קיים סיכוי רב שהעבודה שתיעשה לא תהיה ברמה נאותה."



רו"ח מנירב קורא לרשות החברות הממשלתיות לעדכן את תעריפי שכר טרחת רואי החשבון אחרי חמש שנים של הקפאת תעריפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully