וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 12.4% במכירות הקמעונאית אהולד ברבעון השני ל-13 מיליארד יורו

יהודה שויצר

8.8.2003 / 9:58

אהולד, שהודתה בניפוח הכנסותיה בכ-1.1 מיליארד דולר, נמצאת עתה תחת חקירה פלילית בהולנד, במקביל לחקירה של רשות ני"ע בארה"ב ומשרד המשפטים האמריקאי



ירידה של 12.4% נרשמה במכירות הקמעונאית ההולנדית אהולד ברבעון השני ל-13 מיליארד יורו. הקמעונאית, המעורבת באחת השערוריות החמורות שידע המגזר העסקי באירופה, רשמה הכנסות נמוכות מהתחזיות של 13.2 מיליארד יורו.



אהולד, שהודתה בניפוח הכנסותיה בכ-1.1 מיליארד דולר, נמצאת עתה תחת חקירה פלילית בהולנד, במקביל לחקירה של רשות ני"ע בארה"ב ומשרד המשפטים האמריקאי.



לפני כחודש הודיעה אהולד כי סיימה את החקירה הפנימית של השערוריה החשבונאית בחטיבה הסיטונית בארה"ב. עם סיום הבדיקה הודיעה החברה כי היא תפחית את הרווחים המדווחים בשלוש השנים החולפות ב-970 מיליון יורו (1.1 מיליארד דולר). האומדן הראשון היה לדיווח כוזב של רווחים בסך 900 מיליון דולר.



אהולד, שגדלה במהירות בשנות ה-90 באמצעות רכישות חובקות עולם, הצטיירה כאנרון האירופית בשל החובות הכבדים שצברה והחשדות לאי סדרים חמורים בחברות בנות רבות שלה בעולם. היא השלימה את החקירה זמן קצר לפני המועד שקבעו הבנקים הנושים, מהם היא מבקשת הקלות בתנאי האשראי.



על רקע השערורייה, החברה פיטרה בכירים רבים. לפני כחודשיים החברה הודיעה כי פרנק קורקי, מנכ"ל חטיבת Tops Markets בארה"ב, יפרוש לאחר שלא עשה למניעת אי הסדרים החשבונאיים בחטיבתו. אהולד פיטרה בחודשים האחרונים את מנכ"ל הקבוצה כריס ון דר הוון, את מנכ"ל חטיבת Foodservice האמריקאית ג'ים מילר, ובכירים נוספים שלקחו חלק בשערורייה.



אהולד מנסה כעת להתמודד עם הפרשה שהכתימה את שמה, והובילה את מנייתה לשפל. מאז חשפה החברה את ההונאה, ב-24 בפברואר, ירדו מניותיה בכ-80%. חברת אהולד נוסדה בשנת 1887, כשאלברט היין החל לנהל את הצרכנייה של אביו. מאז צמחה הרשת למימדים אדירים, ויש לה כעת 9,000 סניפים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully