וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכירי אגד הגישו בקשה לצו מניעה נגד ההנהלה בשל קיצוץ של 4% בשכרם

חיים ביאור

8.8.2003 / 10:05

בבקשה נטען כי סוכם על התייעלות שתתבטא בשינוי בחישוב שכר העידוד, הפחתת תוספת מנוחה וקיצוץ זמן הכנת האוטובוס לנסיעה



ועד העובדים של שכירי אגד וההסתדרות הגישו אתמול לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה לצו מניעה נגד המזכירות של אגד, בשל החלטתה לקצץ 4% בממוצע משכרם של 3,500 השכירים בקואופרטיב.



בבקשה לצו, שהוגשה באמצעות עוה"ד חנה שניצר ומיה פרי אלתרמן מהאגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, נטען כי במארס האחרון סיכמו הוועד וראשי אגד על התייעלות שתתבטא בשינוי בחישוב שכר העידוד, הפחתת תוספת מנוחה וקיצוץ זמן הכנת האוטובוס לנסיעה לשמונה דקות במקום 15 דקות. משמעות צעדים אלה היא הפחתת שכר של עד 10%. זאת, לפי הנטען, בנוסף להפחתות שכר ופיטורים בקואופרטיב, המבוצעים מדי שנה מאז 98'.



במאי האחרון נחתם בין ההסתדרות למשרד האוצר הסכם מסגרת שעניינו קיצוץ בשכר עובדי המגזר הציבורי ודחיית תשלומים של תוספת יוקר ודמי הבראה, במטרה לחסוך לאוצר המדינה 4 מיליארד שקל; לטענת הוועד וההסתדרות, ההסכם במגזר הציבורי אינו חל על עובדי אגד, שכן אגד אינה נמנית עם הגופים שחתמו על ההסכם, והיא אינה עונה על ההגדרה של הארגונים עליהם הוא יחול.



"לפיכך", נטען בבקשה לצו, "החלטת המזכירות של הקואופרטיב להפחית אחוזים ניכרים משכר העובדים בעקבות ההפחתה שנעשתה במגזר הציבורי, התקבלה בלא שקיבלה את הסכמת נציגות העובדים לצעד זה ושלא בתום לב".



בתגובה אמר אמש מנהל אגף משאבי אנוש באגד, יצחק יואל: "עובדי אגד תמיד נהנו מתוספות שכר ששולמו לעובדי המגזר הציבורי, לכן לא ייתכן שעתה הם יתנגדו להחיל עליהם את הפחתות השכר עליהן הוסכם במאי".



הדיון בבית הדין יתקיים ביום ראשון במעמד שני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully