וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הנפט והפיננסים מושכות לעליות - פאריס ולונדון מתחזקות ב-0.8%

רן דוידוב

8.8.2003 / 21:39

חברת הנפט ההולנדית רויאל דאץ' של עולה ב-1.2%; הבנק הבריטי ברקליס עולה ב-1%; במניות הטלקום נרשמות עליות בהובלת BT שעולה ב-1.2%



מניות הנפט והפיננסים רושמות עליות ומושכות את בורסות אירופה מעלה ביום המסחר האחרון לשבוע זה. בלונדון ופאריס רושמים המדדים המובילים עלייה של כ-0.8%, בעוד שבורסת פרנקפורט מדשדשת קרוב לשער הפתיחה עם עלייה של 0.15%.



ירידה של 12.4% נרשמה במכירות הקמעונאית ההולנדית אהולד ברבעון השני ל-13 מיליארד יורו. הקמעונאית, המעורבת באחת השערוריות החמורות שידע המגזר העסקי באירופה, רשמה הכנסות נמוכות מהתחזיות של 13.2 מיליארד יורו.



אהולד, שהודתה בניפוח הכנסותיה בכ-1.1 מיליארד דולר, נמצאת עתה תחת חקירה פלילית בהולנד, במקביל לחקירה של רשות ני"ע בארה"ב ומשרד המשפטים האמריקאי. מניות החברה יורדות ב-1.5% לאחר שהודיעה כי תדחה שוב את פרסום תוצאות שנת 2002 שעברו בחינה מחדש עם חשיפת פרשיית ההונאה.



חברת הנפט ההולנדית רויאל דאץ' של עולה ב-1.2% ומובילה את המגמה החיובית במניות האנרגיה. טוטאל פינה ו-BP עולות ב-1%. מניות האנרגיה עולות על רקע דיווח מאמש של ממשלת ארה"ב כי רזרבות הגז הטבעי עלו בשיעור מתון במיוחד, מה שעלול לגרום למחסור בחורף הבא, שיביא לעליית מחירים ולגידול ברווחי החברות.



הבנק הבריטי ברקליס עולה ב-1% לאחר שאנליסט מורגן סטנלי, ויליאם דה וינטון, העלה המלצתו לחברה ל"משקל יתר" מ"משקל שוק". אתמול דיווח הבנק על צמיחה של 12% ברווחיו ל-2.2 מיליארד דולר במחצית השנה הראשונה.



עוד בולטות בקרב מניות הפיננסים מניות לוידס שעולות ב-0.6%; קרדי סוויס שעולה ב-1.6%; BNP פריבה שעולה ב-0.8%.



במניות הטלקום נרשמות עליות בהובלת BT שעולה ב-1.2%. דויטשה טלקום ופראנס טלקום מתחזקות ב-1.6%. חברות הסלולר וודאפון ו-MMO2 עולות ב-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully