וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תגיש ערעור על החלטת ראש הממשלה בעניין החובות האבודים שיסבו לה הפסד של כ-50 מיליון שקל בשנה

ערן גבאי

8.8.2003 / 19:35

כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו היום; חברות הסלולר יקטינו את ההוצאות שרשמו בגין החובות האבודים של בזק בהיקף המוערך בכ-75 מיליון שקל כבר ברבעון השלישי של השנה



בזק החליטה להגיש ערעור על החלטת ראש הממשלה, בתפקידו כשר התקשורת, בעניין תשלומי קישור גומלין מחברת בזק לחברות הסלולר, כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו היום.



משרד התקשורת קבע לפני כחודש את החלטתו בעניין החובות האבודים של בזק ותשלומי קישור גומלין מבזק לחברות הסלולר.



משרד התקשורת החליט שבזק תוכל לנכות מתשלומי קישור הגומלין שהיא מעבירה לחברות הסלולר 1.1%, לתקופה שמיום ה-2 באוקטובר 2000 עד ל-31 באוגוסט 2003. למעשה, בכך החליט המשרד סופית להפחית את שיעור הניכוי של בזק מתשלומי קישור הגומלין שהיא אמורה להעביר לחברות הסלולר מ-2.5% ל-1.1%. כמו כן קבע המשרד שלא תותר עוד לבזק הפחתת עמלה בגין העברת הכספים לסלולר החל מה-1 בספטמבר השנה.



בזק קובעת בדו"חותיה כי משמעות ביטול שיעור הניכוי לתקופה שמספטמבר השנה ואילך היא ירידה של כ-50 מיליון שקל לשנה - בהתבסס על נתוני זמן אוויר ב-2002 ובהשוואה לדרישה של החברה לשיעור ניכוי של 2.5%.



בהתאם לתקנות התקשורת לעניין קישור גומלין בין חברות, מוטלת חובה על בזק לשלם למפעילי הסלולר תשלומי קישור גומלין בגין שיחות המסתיימות ברשתות הסלולריות, לפי היקף דקות התנועה שעברו בפועל מרשת בזק אל מערכת הסלולר.



בדו"חות הכספיים של בזק נכללה בשנים 2001 ו-2002 הפרשה של כ-140 מיליון שקל בגין השפעת קביעת שר התקשורת לשיעור ניכוי זמני בסך 1.1% מהיקף התנועה לתקופה החל מה-2 באוקטובר 2000. בזק קובעת בדו"חותיה היום שבאשר לתקופה עד ספטמבר השנה והפחתת שיעור הניכוי ל-1.1% אין השפעה נוספת על דו"חותיה הכספיים.



חברות הסלולר יקטינו את ההוצאות שהן רשמו בגין החובות האבודים של בזק בהיקף המוערך בכ-75 מיליון שקל, כבר ברבעון השלישי של השנה. פרטנר הודיעה מפורשות שההסדר יתרום לה ברבעון השלישי כ-20 מיליון שקל.



בחישוב משוער של היקף החובות בתוספת ריבית - סלקום צפויה להקטין את ההוצאה בכ-25-30 מיליון שקל, פלאפון ביותר מ-20 מיליון שקל, פרטנר, כאמור, בכ-20 מיליון שקל ומירס בכמה מיליוני שקלים בודדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully