וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרנות האמריקאיות נדרשות לחשוף את סודותיהן ומשיבות מלחמה; בישראל מתחילים לחשוף נתונים

עודד חרמוני

10.8.2003 / 8:28

בארה"ב ובאירופה מתבצעים זה כמה שנים ניתוחים היוצרים מדדי השוואה בתעשייה בין ביצועי הקרנות, אך יוזמות דומות בישראל נכשלו עד כה כי הקרנות חששו שמדד כזה יפגע ביכולתן לגייס הון. את היוזמה הנוכחית מובילים יוסי סלע מג'מיני ויו"ר האיגוד חמי פרס





הוויכוח בארה"ב ישפיע מאוד גם על הקרנות הישראליות, שאת עיקר הונן יגייסו בשנתיים הבאות ממשקיעים מוסדיים אמריקאים, בהן כאלה שכבר עתה מפרסמים את ביצועי הקרנות בהן השקיעו, כמו קלפרס. בתחילת השנה שיחררה קלפרס בראשונה את התוצאות הכספיות של הקרנות בהן השקיעה, כולל שש קרנות ישראליות: ג'מיני, פיטנגו, כרמל, אייפקס, JVP ויזראל סיד, שחלקן הציגו נתונים הגבוהים מהממוצע של מאות הקרנות האמריקאיות האחרות בהן השקיעה קלפרס ב-2003. זו היתה הפעם הראשונה שנתוניהן הכספיים של הקרנות הישראליות הללו פורסמו. הקרנות הישראליות היוצאות לגיוסי הון ב-2004 יודעות שיכולת המיקוח שלהן מול המשקיעים המוסדיים האמריקאים מוגבלת, וכי בקרוב יתחולל מהפך בענף ההון סיכון, ולאחר שנים של שמירה על סודיות הנתונים הן יחויבו בפרסום.



באיגוד קרנות ההון סיכון הישראלי מנסים להיערך לעידן החדש של שקיפות ותקנים אחידים. באחרונה מנהל האיגוד מגעים עם חברת המחקר תומפסון פייננשל וגופי מחקר בינלאומיים נוספים המנתחים את ביצועיהן של קרנות ההון סיכון במטרה ליצור מדד השוואה (Benchmark) של תעשיית ההון סיכון הישראלית, שיאפשר להשוות בין ביצועי קרנות בישראל לקרנות בעולם, ויאפשר למשקיעים המוסדיים לנתח את הקרנות לפני ההשקעה בהן.



בארה"ב ובאירופה מתבצעים זה כמה שנים ניתוחים דומים היוצרים מדדי השוואה בתעשייה בין ביצועי הקרנות, אך יוזמות דומות בישראל נכשלו עד כה, כי הקרנות חששו שמדד כזה יפגע ביכולתן לגייס הון. את היוזמה הנוכחית מובילים יוסי סלע מג'מיני ויו"ר האיגוד חמי פרס.



בענף מעריכים כי רק חלק מהקרנות יסכימו להעביר לתומפסון את נתוניהן הסודיים למטרות בניית המדד, עקב נתונים לא טובים וחשש מהשוואתם לקרנות מוצלחות יותר. על פי הערכות, רק כ-15 קרנות הון סיכון בעלות הביצועים הטובים ביותר יסכימו למסור את נתוניהן מתוך כ-50 קרנות הון סיכון בישראל, וכתוצאה מכך יוטה המדד כלפי מעלה. עוד מעריכים כי תוצאות המדד היחסי יהיו גבוהות מזה שבארה"ב, בה התנודתיות בביצועים בין הקרנות גדולה יותר, והדבר יסייע לקרנות הישראליות לגייס הון בחו"ל. למרבית הקרנות הישראליות אין כוונה לנסות לגייס כסף ממשקיעים ישראלים עקב ההידרדרות במערכת היחסים עם חלק מהם.



מהאיגוד נמסר כי יצירת המדד היא "צעד חשוב שהופך את הקרנות לתעשייה בת השוואה מבחינה סטטיסטית בשילובה במעגל הקרנות הבינלאומיות המקצועיות. מהלך זה הוא חלק מפעילות איגוד קרנות ההון סיכון לבניית תשתית שתאפשר למשקיעים מוסדיים ברחבי העולם להשקיע באופן מקצועי בהון סיכון הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully