וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונלד לאודר ממשיך במאבק נגד חברת הטלוויזיה הצ'כית נובה

ניו יורק טיימס

10.8.2003 / 9:45

בסוף השבוע אמרה CME, חברת הטלוויזיה שהקים לאודר, כי היא תובעת פיצוי של 275 מיליון דולר מנובה



לאחר ניצחון משפטי נגד ממשלת צ'כיה נוקטת כעת CME, חברת הטלוויזיה שהקים רונלד לאודר, צעדים משפטיים נגד תחנת הטלוויזיה שבה איבדה שליטה ב-1999. בסוף השבוע אמרה CME כי היא תובעת פיצוי של 275 מיליון דולר מתחנת הטלוויזיה, נובה.



מנכ"ל CME, פרד קלינקהמר, אמר כי אם תזכה CME בתביעה, שתתברר בפני בורר בווינה, היא תשמור רק 72 מיליון דולר מהפיצוי ותעביר את השאר, 203 מיליון דולר, לממשלת צ'כיה. "הבטחנו שלא לגבות פיצוי זהה פעמיים", אמר קלינקהמר.



ממשלת צ'כיה נאלצה לשלם ל-CME כ-355 מיליון דולר במאי לאחר שבית משפט בשוודיה פסק כי הרשות המפקחת על שידורי הטלוויזיה בצ'כיה פעלה לסייע לנובה להיפרד מ-CME. הסכסוך החל ב-1999, כש-CME האשימה את השותף המקומי שלה והמנהל של נובה, ולדימיר זלזני, בכך שלא העביר את מלוא ההכנסות של נובה לחברה האם שהקים לאודר, שמושבה בברמודה. החברה של לאודר הקימה את תחנת הטלוויזיה ב-1995 ומימנה את פעילותה.



נובה זכתה להצלחה בקרב צופים צ'כים הודות ללוח משדרים עתיר אופרות סבון, סרטים הוליוודיים ומהדורות חדשות סנסציוניות. נתח הצפייה שלה היה 70% והיא הפכה לאחת מתחנות הטלוויזיה הרווחיות ביותר במרכז אירופה. זלזני הפך לאחד מהאנשים החזקים ביותר בפוליטיקה הצ'כית מתוקף היותו עורך החדשות של נובה.



כשסגניו של לאודר פיטרו את זלזני, סגרו הרשויות את נובה ואז אישרו לזלזני לשדר נובה חדשה מאולפני הסרטים בראנדוב בפאתי פראג, תוך שימוש באותן תוכניות, כוכבים ותדרים.



כעת אומרת CME כי היא דורשת פיצוי של 72 מיליון דולר בשל אובדן הרווחים שגרמו לה נובה החדשה וזלזני, מעבר לנזק שגרמה רשות הטלוויזיה הצ'כית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully