וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט שוב יצא בזמן: מימש את כל תיק ההשקעות באג"ח הממשלתי של ברקשייר התאוויי קודם לנפילות שרשם השוק

TheStreet.com

10.8.2003 / 10:07

הודות לכך הצליחה ברקשייר התאוויי, חברת ההשקעות של המשקיע הנודע, להקפיץ את רווחיה הרבעוניים ב-112% ל-2.23 מיליארד דולר



מומחים שמחפשים אחר סיבות לגל המכירות בשוק האג"ח בחודשים האחרונים צריכים אולי לבחון את הדו"ח הפיננסי של ברקשייר התאוויי (סימול BRKa).



חברת ההשקעות של וורן באפט דיווחה כי מימשה אג"ח ממשלתי ארוך טווח בשווי של למעלה מ-9 מיליארד לפני סוף הרבעון - ממש בטרם החלו התשואות לנסוק.



ברקשייר דיווחה על רווח נקי של 2.23 מיליארד דולר, או 1,452 דולר למניית קבוצה א', יותר מכפליים מהרבעון הקודם בו רשמה הרווח רווח של 1.05 מיליארד דולר או 681 דולר למניה. מניות קבוצה א' של ברקשייר מעולם לא פוצלו והן נסחרות במחיר גבוה מ-72 אלף דולר למניה.



החברה רשמה רווח מהשקעות של 900 מיליון דולר ברבעון הקודם, שכ-600 מיליון דולר מהם נבעו ממכירת "כל תיק ההשקעות של אג"ח הממשלתי ארוך טווח שהחזיקה ברקשייר באופן ישיר". המכירה הוסיפה 9.1 מיליארד דולר לקופת המזומנים של החברה, שתפחה ל-24.4 מיליארד דולר מ-10.3 מיליארד בסוף הרבעון המקביל.



מכירה שכזו לא אמורה אמנם לעורר תשומת לב רבה בשוק האג"ח הממשלתי בעל מחזורי הענק (ממשלת ארה"ב הנפיקה אג"ח בשווי 60 מיליארד דולר בשבוע שעבר), להוציא את העובדה שמהלכים של באפט מכתיבים פעמים רבות את מגמת השוק. השמועה כי הוא נכנס או יצא מנכסים בעבר גרמה לשוק כולו ללכת בעקבותיו. לכל הפחות, מימוש האג"ח של ברקשייר מהווה צעד מזהיר נוסף לאדם שיש הרואים בו המשקיע הגדול ביותר בכל הזמנים.



בתקופה המקבילה הסתכם הרווח מהשקעות ב-43 מיליון דולר.



הרווח התפעולי של ברקשייר הסתייע בפרמיות נאות מפעילותה בשוק הביטוח, המהווה את תחום הליבה של החברה. נפח הפרמיות בחטיבת גייקו עלה ל-16.3% "ומגמה זו נמשכה אל תוך הרבעון השלישי", אמרה החברה.



ההכנסות עלו ל-14.4 מיליארד דולר מ-10 מיליארד, בעיקר הודות להוספת תוצאותיה של משווקת המזון מקליין במהלך הרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully