וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הפרישה המוקדמת בבזק: ביולי פרשו 285 עובדים ועד סוף אוגוסט יוכלו לפרוש עוד 150 עובדים

ערן גבאי

10.8.2003 / 10:32

יישום תוכנית הפרישה הואץ בהשפעת הרפורמה בפנסיה; מספר הפורשים נאמד בכ-769; לפי ההסכם עד 2006 יפרשו כ-1,770 עובדים



כ-81 עובדים פרשו מבזק במהלך הרבעון השני של השנה במסגרת תוכנית הפרישה של החברה. עם זאת, בהשפעת הרפורמה בקרנות הפנסיה הואץ יישום תוכנית הפרישה המוקדמת בבזק מעבר לתיכנון המקורי, ובחודש יולי פרשו עוד 285 עובדים, כך שמספר הפורשים המצטבר על פי תוכנית זו מסתכם ב-769 עובדים.



הסכם הפרישה המקורי בבזק קובע כי עד סוף 2006, עם אופציה להאריך את ההסכם עד סוף 2008, יפרשו מהחברה כ-1,770 עובדים.



בזק מודיעה שהיא הגיעה להסכמה עם נציגות העובדים שעד סוף חודש אוגוסט יוכלו לפרוש עד 150 עובדים נוספים וב-2004 תעמוד מכסת הפרישה על 100 עובדים שיפרשו בהתאם להוראות ההסכם.



בזק קובעת בדו"חתיה כי אין ביכולתה להעריך בשלב זה את השפעת החוק, אם בכלל, ולכן היא לא כללה בדו"חותיה הפרשה לעלויות נוספות אפשריות בגין הסכם הפרישה המוקדמת.



במסגרת הנהוג בבזק, יכולים עובדים בעלי ותק של למעלה מ-30 שנה לעזוב את החברה במסגרת הסכמי פרישה מוקדמת. בבזק חוששים שהרפורמה בפנסיה, שתיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר 2003, תיפגע בתנאי הפנסיה של העובדים.



עובדים בבזק שהועברו ממשרד התקשורת לחברה, בשעה שזו הפכה להיות חברה ממשלתית, עברו ממעמד של עובדי משרד התקשורת לעובדי בזק, כשבמעמד של עובדי מדינה הם נהנו מתנאי פנסיה תקציבית וקבלת קצבת פנסיה על פי ממוצע השכר בשלוש השנים האחרונות. עקב החשש מפגיעה בתנאי הפנסיה, שוקלים עובדים לא מעטים בבזק, וביניהם גם מנהלים, לפרוש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully