וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריביות על משכנתאות בארה"ב זינקו ביותר מאחוז - ועדיין נמצאות בשפל היסטורי

דפנה מאור

10.8.2003 / 10:43

הריבית ל-30 שנה עלתה ל-6.73% בשבוע שעבר; שוק המימון מחדש נפל ב-35% בעקבות זאת



הריבית הממוצעת על משכנתאות בארה"ב זינקה ביותר מאחוז בחודשיים האחרונים, אך היא עדיין נמצאת סמוך לשפל של עשורים רבים. העלייה בשער הריבית נרשמה במקביל לעלייה בתשואות על האג"ח הממשלתיות ארוכות הטווח, וגרמה לירידה בפעילות מימון מחדש של משכנתאות.



הריבית על המשכנתא ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, עלתה ל-6.73% בשבוע האחרון. זוהי ריבית גבוהה מהממוצע לשנת 2002, שהיה 6.54%, אולם נמוכה מהממוצע בעשור החולף - 7.497%, והרבה מתחת לריבית ממוצעת של 10.066% בשלושים השנים האחרונות.



התשואה על האג"ח ל-30 שנה בארה"ב עלתה משפל היסטורי של 4.17% ביוני ל-5.248% נכון ליום שישי.



שוק המימון מחדש הושפע בצורה בולטת מעליית הריבית: לקיחת משכנתאות בריבית נמוכה יותר כדי לממן חובות קודמים רשמה ירידה של 35% בארה"ב בשבוע האחרון. סה"כ ירדה פעילות זו ב-60% מאז רשמה שיא במאי השנה.



הריבית על משכנתאות בארה"ב איננה צמודה למדד. הנתונים המופיעים בתרשים בהמשך הם ממוצע שנתי של נתונים חודשיים למשכנתא בריבית קבועה.



מימון מחדש סייע למשקי בית בארה"ב להגדיל את הכנסתם הפנויה באמצעות הקטנת תשלומי הריבית החודשיים, והיה אחד הגורמים שתמכו בצריכה הפרטית בשנתיים האחרונות. אולם עם עליית הריבית יורדת מיד הכדאיות שבמימון מחדש.



באופן הפוך, נרשם בשבוע הראשון של אוגוסט שיא שני בטיבו במספר הבקשות למשכנתאות, עם עלייה של 6.9% במספר הבקשות למשכנתאות לצורך רכישת בתים, לפי נתוני איגוד בנקאי ההשקעות של אמריקה. הזינוק החד, לרמה השנייה בטיבה מעולם, נרשם בעקבות חששות כי הריבית הארוכה בארה"ב תמשיך לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully