וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק ל-4.479 שקלים במסגרת האופציות בשל נפילת הפגזים בשלומי

אמיר טייג

10.8.2003 / 18:01

ביום רביעי האחרון הגיע הדולר לשיא של 3 חודשים לאחר שרשם התחזקות רציפה של 4.2%; שערו היציג נקבע ביום שישי על 4.431 שקלים; היורו היציג - 5.025 שקלים


הדולר מתחזק בשעה זו במסגרת המסחר באופציות בשיעור חד ורושם עלייה של 1.1% לעומת שערו היציג לרמה של 4.479 שקלים. הזינוק בדולר נרשם בעקבות נפילה של שלושה פגזי נ"מ באיזור העיר שלומי בצפון הארץ. נפילת הפגזים גרמה למותו של אחד מתושבי העיר ופציעתם של שלושה נוספים. התחממות גבול הצפון במהלך סוף השבוע ואיומיו החוזרים של ארגון החמאס לשבור את הסכמות הפסקת האש, גורמים כבר משעות הבוקר לעליות בדולר.

ביום רביעי האחרון הגיע הדולר לשיא של 3 חודשים לאחר שרשם התחזקות רציפה של 4.2% החל מהשבוע השני של יולי. ביום שישי נקבע הדולר היציג על רמה של 4.431 שקלים, בתום יומיים של ירידות מול השקל. היורו היציג נחלש ביום שישי בשיעור של 0.49% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.025 שקלים. יש לציין כי גם ביום ראשון שעבר במסגרת המסחר באופציות זינק הדולר בשיעור דומה לרמה של עד 4.485 שקלים.

עקב היעדר התפתחויות מהותיות בתחום המדיני, הדולר צפוי לנוע בטווח הקצר בתחום שבין 4.4 שקלים ל-4.48 שקלים, אך ברקע השוק ממשיך לבנות מגמה של פיחות השקל, כך כותב גדעון בן נון, הכלכלן של בית ההשקעות לידר ושות'. בן נון מעריך כי נגיד בנק ישראל צפוי להאט את קצב הפחתת הריבית, דבר אשר יתרום להמשך מסחר של הדולר בטווח צר זה.

בן נון מעריך כי עד סוף השנה יגיע הדולר לרמה של 4.7 שקלים, אך לא מן הנמנע כי במהלך תקופה זו יבקר הדולר גם ברמה של 4.4 שקלים, על רקע פער הריביות. באופן כללי גורס בן נון כי כוחות הפיחות יגברו על כוחות הייסוף של השקל בעיקר נוכח המצב במדיני השברירי, חקירת ראש הממשלה אשר משרה חוסר יציבות בקרב המשקיעים הזרים, וחוסר הוודאות לגבי הגירעון בשנה הקרובה.

גורם נוסף המעיב על חוסנו של השקל מול הדולר טמון בפדיון אג"ח מסוג גלבוע. ב-14 בספטמבר צפוי האוצר לפדות אג"ח צמוד דולר בהיקף כספי של 5.04 מיליארד שקל וזה בהמשך לפדיון אג"ח דומה בחודש מארס האחרון בהיקף של 3.6 מיליארד שקל. ההערכות בשוק הן כי פדיון האג"ח הגדול, שאינו מלווה בהנפקה מחודשת של אג"ח דולרי, עשוי לגרום לעודף ביקוש לדולרים, אשר יעודד פיחות השקל. עם זאת, יש לציין כי בעת הפדיון הקודם, שחל כאמור בחודש מארס, לא היתה לו השפעה מהותית על המסחר במט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully