וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה התחייבה לרכוש ציוד רדיו ישן מפלאפון בכ-41 מיליון דולר

ערן גבאי

10.8.2003 / 10:54

זאת, במסגרת ההסכם לשדרוג רשת ה-1X; רכישת הציוד על ידי מוטורולה מהווה כ-43% מההשקעה של פלאפון בשדרוג הרשת - 95 מיליון דולר

מוטורולה התחייבה לרכוש אנטנות וציוד רדיו ישן מפלאפון בכ-41 מיליון דולר במסגרת ההסכם שחתמה עם פלאפון ביוני השנה לשדרוג רשת ה-1X בפריפריה. הציוד שמוטורולה תרכוש הוא ציוד ישן מרשת ה-CDMA של פלאפון.

פלאפון חתמה עם מוטורולה לפני כחודשיים על הסכם לאספקת תשתיות 1X בהיקף של 95 מיליון דולר. ההסכם יאפשר לפלאפון להשלים את פרישת רשת דור הביניים שלה בכל אזורי הארץ. העסקה היא רב שנתית וכוללת את כל צורכי התשתית של פלאפון עד 2008. למעשה, רכישת הציוד הישן על ידי מוטורולה בהיקף של 43% משווי החוזה החדש מקטינה את עלות ההשקעה של פלאפון בעסקת השדרוג לכ-50 מיליון דולר.

פלאפון ניהלה מגעים גם עם נורטל, שהקימה את ליבת הרשת בהיקף של כ-120 מיליון דולר החל מאפריל 2002, אך בחרה לבסוף במוטורולה לבצע את שדרוג הרשת בפריפריה.

באפריל 2002 זכתה נורטל במכרז של פלאפון להקמת רשת דור הביניים - רשת ה-1X - בהיקף של כ-120 מיליון דולר, לאחר שהנהלת החברה גררה את המו"מ על פני חודשים רבים והצליחה להפחית משמעותית את העלויות שלה.

במכרז התמודדו נורטל, לוסנט ומוטורולה, והוא זכור בעיקר לאור שינוי ההחלטה של הנהלת פלאפון והחזרתה מחדש של מוטורולה כמתמודדת במכרז. באותם ימים עשו נשיאי נורטל ומוטורולה את הדרך לישראל כדי לשכנע את הנהלת פלאפון לבצע את פרישת הרשת עמם. ההחלטה של פלאפון לבסוף לבצע את הקמת הרשת עם נורטל הפתיעה והדיחה לראשונה את מוטורולה מעסקי התשתית בפלאפון, בה היא שימשה בעבר גם כבעלת מניות.

הרשת החדשה ה-1X מאפשרת העברת מידע בקצב של עד 144 קילו ביט בשנייה ותומכת בהעברת שירותי ערך מוסף ואפליקציות.

מנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד, אמר בעת הזכייה של מוטורולה בחוזה השדרוג שההחלטה לפעול באמצעות שני ספקי תשתית היא החלטה אסטרטגית של פלאפון ונבעה משיקול עסקי. גלברד ציין אז שעלות ההשקעה של פלאפון בתשתיות עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל החברה נאמדה ב-300 אלף דולר לאתר, וכעת עלות ההשקעה לאתר מסתכמת בפחות מ-100 אלף דולר, כשהחברה אמורה לפרוש עוד כ-700 אתרים עד 2006. פלאפון תשקיע בהקמת אתרי הרשת החדשה, שהיא המרכיב המרכזי בהשקעה ברשת, פחות מ-100 מיליון דולר.

נורטל הקימה 660 אתרי מיתוג רדיו בפרישת הרשת של פלאפון באיזורי המטרופולין. מוטורולה אמורה להקים עד 2008 עוד כ-800 אתרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully