וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת טורקיה מתכננת לגייס למעלה מ-2 מיליארד דולר ממכירת חברת הסיגריות הממשלתית

סוכנויות הידיעות

10.8.2003 / 10:53

"בלומברג": סיגרה סנאיי איסלטמרלי שולטת ב-60% משוק הסיגריות המקומי; 3 יצרניות הסיגריות הגדולות בעולם מתעניינות ברכישה



ממשלת טורקיה מתכננת לגייס למעלה מ-2 מיליארד דולר ממכירת סיגרה סנאיי איסלטמלרי, חברת הטבק הממשלתית, מדווחת סוכנות "בלומברג" המצטטת מקור יודע דבר. המכירה עתידה להיות הגדולה ביותר של חברה ממשלתית טורקית עד היום.



סיגרה היא חטיבת הסיגריות של חברת הטבק והאלכוהול הממשלתית טקל. החברה שלטה ב-2002 על כ-60% משוק הסיגריות הטורקי במונחי נפח ועל כ-30% במונחי מכירות. הערכת השווי של החברה כמעט והסתיימה ומכירתה תנוהל בידי סיטיגרופ.



"בלומברג" כותב כי בין הרוכשות הפוטנציאליות ניתן למצוא את שלוש יצרניות הסיגריות הגדולות בעולם: פיליפ מוריס, בריטיש אמריקן טובקו וג'פאן טובקו. חברות הטבק הגדולות תרות אחר שווקים חדשים במדינות המתפתחות לאחר בעקבות ירידה מתמשכת בצריכת הסיגריות בעולם המערבי. ע"פ נתוני ארגון הבריאות העולמי 45% מהגברים בטורקיה וקרוב ל-30% מהנשים מעשנים.



הצעות הרכש לחברה צפויות להימסר בחודש הבא, אמרה "בלומברג". הסיגריות ומוצרי הטבק האחרים של סיגרה היו אחראיים לכ-80% מכלל מכירותיה של טקל ב-2002, שהסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר.



הזמנת הצעות הרכש לסיגרה היא חלק מתוכנית רפורמה כלכלית, הנתמכת בידי קרן המטבע הבינלאומית, לגיוס 4 מיליארד דולר ממכירת נכסים שנתיים בשנה זו. ממשלת טורקיה מתכננת למכור השנה בין היתר גם את חברת זיקוק הנפט טופראס ואת הבנק טורקיי ואקיפלאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully