וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלתא 3: המניה זינקה ב-100% מסיום הרבעון הראשון, ההכנסות לא

גתית פנקס

10.8.2003 / 12:17

נותרו ברמה של 3 מיליון דולר; הפסידה 2.4 מיליון דולר ברבעון השני; תצמח ב-5%-10% ברבעון הבא; המנכ"ל: "יש מומנטום חיובי בשוק ה-VoIP שנובע גם משיפור באיכות השיחות"

האם התוצאות הכספיות שהציגה חברת דלתא 3 לסיכום הרבעון השני בסוף השבוע מצדיקות זינוק של כ-100% במניה מאז סיום הרבעון הראשון עד שהחברה הגיעה לשווי שוק של כ-32 מיליון דולר? כלל לא בטוח, לאור העובדה שהדו"חות עדיין אינן טומנים בחובם בשורה חדשה. דלתא 3 עדיין מייצרת הפסדים, שורפת מזומנים וקופאת בשורה העליונה. יחד עם זאת, בחברה מעודדים מההתפתחויות העתידיות והנוכחיות בשוק ה-VoIP וההשלכה שלהן על החברה ומצפים לצמיחה ברבעון השלישי של השנה.

"הצלחנו להציג תזרים טוב משחשבנו, והיה זה הרבעון ה-11 ברציפות בו שיפרנו את הפסדינו התפעוליים, כך שהפוקוס שלנו על יעילות פיננסית הוא ברור", אמר שימי זימלס, מנכ"ל החברה, בהודעתה. דלתא 3 מספקת פתרונות ושירותים מבוססים VoIP, וביניהם שירותי טלפוניית אינטרנט עבור PC ותקשורת רחבת פס. טלפון ה-iConnectHere של דלתא 3 מאפשר ללקוחות להשתמש בטלפונים הביתיים האנאלוגיים שלהם לביצוע שיחות מבוססות אינטרנט.

הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-3 מיליון דולר ברבעון השני של 2003 - ללא שינוי מהרבעון שעבר. על בסיס מכירותיה של החברה ביולי-אוגוסט, היא מצפה לעלייה של 5%-10% בהכנסות הרבעון השלישי, כלומר - הכנסות רבעוניות של 3.15-3.3 מיליון דולר.

זימלס הוסיף כי ישנם מספר פקטורים המיתרגמים לכדי מומנטום חיובי בתעשיית ה-VoIP, והם מסייעים לסלול את הדרך לשיעור חדירה גבוה יותר בקרב הלקוחות של החברה ובסופו של יום, לעלייה בתנועה. בין היתר, מדובר בשיפור דרמטי של איכות שיחות הטלפון ועלייה בחדירת שירותי הפס הרחב בעולם.

שולי הרווח הגולמי של דלתא 3 היו 35%. על מחזור מכירות זה הציגה החברה הוצאות תפעוליות של 5.4 מיליון דולר ברבעון השני, כולל 1.5 מיליון דולר שהופרשו עבור ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים ופחת. מאז תחילת השנה מכרה החברה ב-6 מיליון דולר והוציאה תפעולית 11 מיליון דולר. כיום מעסיקה החברה 92 עובדים בעולם. וכך, החברה הציגה הפסד תפעולי ונקי של כ-2.4 מיליון דולר או 8 סנטים למניה. ברבעון שעבר היא רשמה הפסד של 2.5 מיליון דולר וברבעון המקביל ההפסד היה 3.3 מיליון דולר. החברה מאמינה כי תדווח ברבעון הבא על הפסד נקי, בניטרול הוצאות שאינן במזומן והוצאות חד פעמיות, של 5-10 סנט למניה - 1.45-2.9 מיליון דולר. ה-EBITDA של החברה, רווח לפני פחת, מימון, מסים והפחתות, צפוי להגיע בסוף השנה ודלתא 3 אינה מספקת צפי לרווחיות נקייה עתידית.

החברה ציפתה כי קופת המזומנים שלה תרד ב-1-1.5 מיליון דולר ברבעון השני אולם הציגה תוצאה טובה יותר: ירידה של 618 אלף דולר ברבעון כך שכעת יתרות המזומן שלה כולל השקעות מסתכמות ב-19.1 מיליון דולר. מאז תחילת השנה שרפה החברה מפעילות בלבד 2 מיליון דולר לעומת 4.5 מיליון דולר במחצית השנה המקבילה. בדלתא 3 מעריכים כעת כי ברבעון הבא היא תוציא מהקופה סכום שינוע בין 750 אלף דולר ל-1.25 מיליון דולר. יש לציין כי החברה מייצרת הפסדים מאז 1996, שנת היווסדה, והפסדיה הצבורים מגיעים כיום ל-144 מיליון דולר.

לאור הזינוקים במניה, קיבלה דלתא 3 בשבוע שעבר הודעה רשמית לפיה איום המחיקה שלה ממסחר ברשימת ה-Small Cap של הנאסד"ק הוסר שכן הצליחה להיסחר במחיר גבוה מדולר בודד במשך 10 ימים רצופים לפחות. על רקע העליות גם דחתה דלתא 3 באחרונה את הצעת הרכש של חברת אתרי השרון שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה לרכישת 8.2 מיליון מניות של החברה תמורת 5.8 מיליון דולר - כלומר, כ-70 סנט למניה. אתרי השרון מחזיקה במישרין ובעקיפין ב-71% מהחברה (כ-20.7 מיליון מניות) והיא ביקשה לרכוש את יתר המניות ולהפכן לפרטיות.

בחברה מציינים כי יישקלו בעתיד הצעות נוספות, אם יגיעו, לרכישת החברה אולם ההצעה הנוכחית של אתרי השרון לא היתה עוד רלוונטית שכן שיקפה דיסקאונט על מחירה הנוכחי של המניה. את חלקו בחברה רכש בזמנו תשובה תמורת 19.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully